Internetmörker
Telias support rekommenderar att jag testar med ett annat adsl-modem innan de gör en felanmälan. Ett annat adsl-modem? Var ska jag få tag på det? "Ja, annars kanske du åker på en dyr räkning om jag gör en felanmälan och det visar sig vara modemet", sa tjejen på Teliasupporten. Ok. Har någon ett adsl-modem att låna mig en stund? Nähä, trodde väl inte det.
Även tv:n är svart eftersom den går via bredbandet, vilket gör saken etter värre.
Jag lämnade ADSL:andet bakom mig för flera år sen och flyttade till Bredbandsbolaget. Sweet, sweet 100Mbit.
HA: Vad betalar du för det i månaden?
Synd vi bor i norrland, annars kunde du kollat av med vårt ADSL-modem. Taskigt läge... (Ibland blir man verkligen rasande på telia och deras jävla bortförklaringar bara för att slippa skicka ut ngn för att fixa eländet.)
Erik: Det kostar mig.. öhh... öhm... ja, hur mycket är det? 350:- tror jag. Nåt sånt. Man behöver inte ha telefon heller. Just nu har jag även BBBs IP-telefoni vilket funkar utmärkt för mig, men andra har problem ibland. Själv ringer jag väldigt sällan och skulle säkert klara mig utan det. TV bryr jag mig inte om - har sällan antennsladden inkopplad - jag har så mycket att titta på ändå.