Biljard: 2-1

Ååå vad segerns sötma är söt!
D och jag var på Videobiljarden på Järntorget för en, trodde vi, lika rafflande match nineball som i onsdags. Men vinden hade vänt till min glädje och D:s förtret.

Matchresultat (E-D):
11-1
11-4
8-11

Allt fungerade. Alla vinklar var på min sida. Alla jag-krutar-på-rakt-in-i-högen-så-går-kanske-nåt-i-bollar funkade. Millimetrarna var på min sida. Men lite upprättelse fick han i alla fall i sista omgången, eller hur D?

Fast jag anar att D:s tur kommer tillbaka, och det med besked. Den brukar göra det.

Kommentarer
Postat av: Välgöraren

Bäste kamrat, jag som trodde du förstod? Vi pratade ju redan innan matchen om att jag förutom bakelsen och kaffet på NK också skulle bjuda dig på två läggmatcher i biljard som födelsedagspresent? Trodde du kanske att jag skojade? Ack då tar du fel broder. Jag ville att även du skulle få smaka på segerns sötma nån dag. Och vad passade väl bättre än att låta dig göra det på självaste födelsedagen (som vi firade dagen efter)? Hur som helst är jag innerligt glad att du verkade uppskatta min lilla present. En enkel men uppskattad sådan tydligen. (Jag behövde ju inte anstränga mig särskilt mycket för att ge dig den heller menar jag) Men nu har du fyllt dina år unge man. Slutlarvat med kön alltså.
David

2006-04-04 @ 21:36:07
Postat av: Erik

Å tack D... jag menar Välgöraren! Vilken fin och originell present. En upplevelsegåva, så att säga. Den ska jag komma ihåg länge! Tackåbock!

2006-04-04 @ 23:00:17
Postat av: Beppe

Bille?!?! Bille August?

2006-04-12 @ 13:05:07
Postat av: Antonioaurora

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback