Jag blir en lycklig pensionär

På mattan innanför dörren låg ett särledes intressant litet kuvert i eftermiddags. Trodde jag. Det var från ett företag som heter Fora och som pysslar med pensioner, visade det sig. Därmed tappade jag allt intresse. 

Jag har tydligen en så kallad avtalspension från mitt arbete. Ja, jag är 32 år och har fortfarande noll koll på pensionssparande, fonder och allt jox. Det kommer inte att förändras heller. Jag har försökt lära mig, men det går inte.

Hursomhelst så öppnade jag kuvertet. Det var ett värdebesked som visade hur mycket pengar jag kommer att få från detta Fora när jag pensioneras. Så här stod det:

Traditionell försäkring, från 65 år och livet ut: 67 kronor.

Jag läste en gång till. Jo, 67 kronor. Per år. Det blir 5,60 kronor i månaden. Om jag lever tills jag blir 85  år och sparar allt från Fora, kan jag spendera 1340 kronor på min dödsdag.

Hurray.

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATULERAR! Måste kännas skönt att du har din framtid säkrad E :) Ungefär så rik kommer jag oxå att vara vid 85....
kram lia

2006-04-06 @ 11:47:28
Postat av: eremo

okej då ska jag komma o dryga mig. jag fyller 25 i sommar o har pensionssparat i ca 5 år..ehrmmm

Postat av: Sofie

Man blir ju inte speciellt glad när man får ett sånt besked, fattar inte ens varför dom skickar ut det!!!?

2006-04-06 @ 12:44:16
URL: http://sofiesummer.blogg.se
Postat av: Erik

Lia: Japp, vid 85 är det slut på barkbrödsdagarna. Då blir det bara lyx.

Eremo: Är det inte NU man behöver pengarna ;)

Sofie: Lätt deppigt, men pengarna ackumuleras ju tack och lov... kanske är uppe i 129 kronor om tio år? hehehee

2006-04-06 @ 16:55:25
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: GUD SOM HAVER BARNEN KÄR

Pensionsspara är det blott nördar som gör. Och du är ingen nörd Erik. Du är en tönt. Och töntar pensionssparar icke. De lever i nuet. Röstar rött. Dricker rött. Äter grönt. Lyssnar på Blå tåget och målar hela himlen svart, såsom Staffan H gör. Men pensionssparar gör de icke. Ty allt är av gud utom pensionssparandet - det är av djävulen.

2006-04-06 @ 21:49:12
Postat av: Erik

GUD SOM HAVER BARNEN KÄR: Å fan. Är det så det är? Då ska jag sluta pensionsspara. Tack för tipset!

2006-04-06 @ 22:06:49
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: GUD SOM HAVER BARNEN KÄR

Det gör du förbannat rätt i, om du vill få en plats bland de 144000 i himlen vill säga. I guds rike här på jorden kommer det inte finnas några pengar. Alla kommer att leva lyckliga och harmoniska, som i ett enda långt härligt haschrus. Lejon kommer att leva sida vid sida med små barn och fåglarna kommer kacka guld. Och vi lever i den sista tiden nu, inann Gud ingriper i denna jämmerdal. Tusentals tecken talar för detta. Så lev i nuet. Imorgon är paradiset här.

2006-04-08 @ 18:33:30
Postat av: Marcusrebekka

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2010-01-19 @ 14:35:14
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback