Nya bud med trasig tidning

Vårt tidningbud dyker upp i grannskapet varje morgon någon gång mellan 04.30-05.00 för att leverera dagens utgåva. Jag vaknar till varje gång, men det är ok. Jag har vant mig vid det. Eftersom mitt brevinkast i dörren är väldigt litet går en normaltjock dagstidningen inte in genom det. Budet sätter istället fast blaskan på utsidan i öppningen, utan att pressa in den.

Men nu tror jag att vi har en nytt tidningsbud i grannskapet. Och denne pressar. Och pressar. Och pressar. Och jag vaknar. Rejält.

Men budet lyckades med konststycket att få in tidningen genom springan. Men det krävde sitt offer. Tidningen. Det fick jag läsa i smådelar, pusslade ihop förstasidan med tejp. Men det gick.

Jag ska nog sätta upp en liten lapp på dörren om han/hon fortsätter pressa. För jag vill läsa min tidning på morgonen. I ett stycke.


Kommentarer
Postat av: lia

Läser tidningen på nätet och då är den hur hel som helst.... Ett tips?

2006-04-09 @ 20:44:17
Postat av: eremo

lustigt att du nämner det för det tidningsbud som levererade min tidning i morse skrämde mig rejält. vilken jäkla smäll denne fick till. dock var min tidning hel, men jag hoppade högt i sängen.

Postat av: Erik

Lia: Helt klart det bästa sättet att läsa en (hel) tidning! Det är svårt att tejpa ihop den på skärmen ... om den ändå skulle vara paj. Internet rules!

Eremo: Gör som alla andra örebroare: klaga. Eller lurpassa på budet och skrik åt denne genom brevinkastet. Garanterat effektivt.

2006-04-09 @ 22:37:26
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sofie

Det är inte lätt att vara tidningsbud, det nya budet trodde antagligen att du absolut ville ha den i brevinkastet! SÄtt upp en lapp vetja! Du vet tidningsbuden är mina kollegor;) och dina med va?

2006-04-09 @ 22:52:43
URL: http://sofiesummer.blogg.se
Postat av: Erik

Sofie: Lapp på dörren är en klassiker. Och så måste den avslutas så där klämkäckt, "Ha en bra dag, tidningsbudet" eller något. Allt för att inte stöta sig med personen som ansvarar för den delikata produkten, annars kanske man får den i ännu fler delar än tre ... :)

Jobbar du som tidningsbud, Sofie?

2006-04-10 @ 07:44:18
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sofie

Nej Inte som tidningsbud, men på Na!! :)

2006-04-10 @ 11:14:44
URL: http://sofiesummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback