Back to mobile basics

Min gode vän D ringde idag på förmiddagen. Jag hade sökt honom igår kväll - via sms - för en fika eller en öl i kvällssolen, men fick inget svar. Idag fick jag svar på varför jag inte fick något svar, så att säga. Han hade lånat ut mobilen till en kompis vars egen mobil var tillfälligt ur spel. Nobelt!

Sen kom problemet. Vi bestämde oss för en fika idag istället, efter jobbet. "Jag hör av mig närmare när jag slutat", sa jag slentrianmässigt. "Nej det går inte", upplyste D, "jag har ju ingen mobil".

Visst fan. Hur gör man då? Hur gjorde man förr? Bestämde man bara möte någonstans och hoppades att vederbörande dök upp? Ja, troligen. Så vi gjorde likadant. 17.30 vid Stallbacken fick det bli. "Du kanske får vänta ett tag eftersom jag kanske måste jobba över ett tag", sa jag.

Vi får se hur länge D står ut, eller kvar, snarare. Livet är inte lätt utan mobil.

Kommentarer
Postat av: HA

Jag är fortfarande ganska mycket kvar i det där "bestämma tid och plats". Jag föredrar "runt halv sex vid stalllyktan" eller "jag kommer med 17.20-bussen" än "vi ska dit först och så kommer vi sen" eller "ring mig när du kommit hem" för det betyder tveklöst förseningar, bortglömningar eller rent av urbangning. T.ex. kan jag lova att Nothing ligger i din brevlåda idag. Tidigare uttalanden som "en vacker dag" har ju visat sig vara värdelösa.

2006-08-10 @ 13:40:05
Postat av: Erik

HA: Du har nog helt rätt i det du säger. Det vilar
banne mig en förbannelse över detta ständiga sms:ande. Ingen bestämmer ju något definitivt numera, utan bara vaga saker som "vi hörs senare". Jag ska göra ett seriöst försök att ändra mina vanor. Hädanefter ska jag BESTÄMMA TID.
Tackar och bockar ödmjukast för filmleveransen, jag hoppas att jag kan återgälda vänligheten någon gång. Jag är mycket nyfiken på vad den handlar om (och jag har inte kollat upp den ett dugg på internet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback