En våldtäkt på mitt tarmsystem

Det bubblar i min mage. Det bubblar uppåt och sedan bubblar det neråt. Sedan är det tyst ett tag. Jag har varit på surströmmingsskiva. Eller skiva och skiva, jag var hemma hos föräldrarna. Oj, nu bubblar det igen.

Anledningen till bubblet stavas surströmming, röd och gul lök samt Aalborgs Jubileums-Akvavit. Tre normala och viktiga ingredienser på ett normalsvenskt surströmmingsbord. Men ingredienserna har startat en fullskalig syraattack i magen. Allt på en gång, liksom. När det bubblar som värst känns det nästan som om någon våldtar mig med en jättepiprensare, upp och ner i tarmsystemet.

Men det är det värt. Surströmming är gott. Fast inte mer än en gång per år. Det tar nämligen 364 dagar för tarmarna att komma i ordning igen.

Kommentarer
Postat av: Christian

Ah... surströmming är gott. Själv åker jag 50 mil tur och retur varje år för att hitta några jämlikar att äta surströmming med. :D

Postat av: HA

Jag vill citera Pablo Francisco som jag såg för någon timme sen. Han imiterar Jackie Chan och säger:
-Knock, knock.
-Who's there?
-Su.
-Su who?
-Surströmming.
(cue screaming laughter och standing ovations från lättflirtad svensk publik)

2006-08-26 @ 01:15:43
Postat av: Erik

Christian: Be de norrländska jämlikarna att ta med sig ett antal burkar och komma neråt nästa år. Rättvisa åt folket.

HA: Hehe, kanon. Snacka om att veta vilka strängar man ska spela på.

2006-08-26 @ 10:36:55
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Anton

SKAFFA ETT LIV!!
JAG HATAR SURSTRÖMMING!!!!!

2008-02-21 @ 08:43:27
Postat av: Erik

Ska jag skaffa ett liv för att du hatar surströmming? Jag fattar inte.

2008-02-21 @ 20:29:36
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback