Mysteriet med den blå IKEA-påsen

Jag har en sådan där blå IKEA-påse. Ni vet en sådan där man köper loss på IKEA för fem spänn eller så. Den står i min garderob och fungerar - som för så många andra - som tvättkorg. När det är tvättdag fraktar jag ner smutstvätten i den till tvättstugan. Ett par timmar senare fraktar jag upp den färdigtvättade tvätten i samma påse.

Det är nu det mystiska börjar.

Normalt skulle jag börja plocka ur påsen, matcha ihop strumpor och vika t-shirts. Men en osynlig kraft hindrar mig. Först blir påsen ståendes i hallen, bland skorna, i ungefär två dagar. Det spelar ingen roll hur jag försöker få in den i vardagsrummet, den blir kvar där ute. Efter ett par dagar på hallmattan lyckas ofta förflyttningen in i vardagsrummet. Där hamnar den, inte i garderoben, utan i soffan.

Mystiken tätnar.

Där står den i minst tre dagar. Varje morgon tvingar den osynliga kraften mig att ägna tio minuter åt att hitta ett matchande par strumpor. Kraften hindrar mig återigen att sortera skiten in i garderoben. Ska jag använda soffan måste påsen förflyttas till sängen. Och behöver jag sängen flyttas den tillbaka till soffan igen. Och så håller det på. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Vad är det för en mystisk kraft som verkar? Och var får man tag på en exorcist för IKEA-påsar?




Kommentarer
Postat av: Fialicious

Jag har samma jädra problem. Om du hittar en sån där exorcist så hojta till!

Postat av: HA

Jag köpte ett tio-pack strumpor från InterSport. Ett mycket smart drag. Att hitta ett par i tvätten går blixtsnabbt.

2006-08-23 @ 16:07:14
Postat av: Erik

Fialicious: Jag hojtar.

HA: Smart, mycket smart. Men själva inplockningen i garderoben då? Den okända kraften?

2006-08-23 @ 16:10:40
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: HA

"Garderob"?

2006-08-23 @ 18:52:32
Postat av: Sofie

heheheheh Du är långt ifrån ensam, det är likadant hos mej.. haha Jag kan inte låta bli att skratta!!!

2006-08-24 @ 22:35:53
URL: http://sofiesummer.blogg.se
Postat av: Steinlinnea

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2010-03-03 @ 08:08:26
URL: http://steinlinnea.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback