Årets skådespel närmar sig

Efter att julegröten svalts och folk har suckat klart över årets julklappar är det dags för en av årets riktigt stora höjdpunkter. Jag pratar givetvis om mellandagsrean. Och jag pratar naturligtvis inte om att själv gå ut och shoppa.

Jag pratar om att betrakta alla andra som i ett hysteriskt tempo slänger sig mellan affärernas specialerbjudanden. Jag pratar om människors glansartade blick när de armbågar sig fram bland sina shoppinghungriga gelikar.

Jag pratar om att jag kommer att placera mig på ett centralt fik med god utsikt över hysterin. Titta på djuren i buren. Ta en påtår. Det är det jag pratar om.

Kommentarer
Postat av: Andie

Kan du hjäpa mig? Min popus kommer inte upp. Tack

Postat av: Erik

Andie: Även om jag betraktar mig som en allvetande skräphög, är webbtekniken på denna webbplats inte ett av mina toppämnen. Jag rekommenderar istället att du vänder dig till bloggteamet på [email protected].

2006-12-21 @ 14:49:29
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: eva

Haha, jag lovar att jag ska vinka till dig.

2006-12-21 @ 14:50:48
Postat av: HA

Det är väl allmänt känt att mellandagsrean slutat existera? Istället är det ju rean efter nyår, då mellandagsreans varor ska reas ut, som är den egentliga rean.

2006-12-21 @ 15:36:54
Postat av: Rafael Mus Habib el Maco de la Ahmed

Vår kebaberia ligger centralt! Sitt där och vi bjuder på kebab. /Mvh Rafael Mus Habib el Maco de la Ahmed

2006-12-21 @ 15:38:36
Postat av: HA

Och enligt NA har julrean redan börjat...

2006-12-21 @ 23:02:39
Postat av: Erik

HA: Ja uppenbarligen. Märkligt detta med köphysteri.

2006-12-22 @ 09:20:10
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback