Bäbis blir snart spindelmat

Bäbis blir snart spindelmat
Kollegan M kom in på redaktionen idag strax före klockan 12 idag.Med sig hade han en liten levande musbäbis som ska bli middag åt M:s fågelspindel. Den äter en bäbis i veckan, ibland en syrsa.

Kollegan Eva blev förbannad. Eller som hon uttryckte det: "Hur jävla vidriga människor finns det egentligen?"

Jag vet inte vad jag tycker riktigt. Ett naturligt kretslopp, kanske. Det mest märkliga är väl hur man kan ha en fågelspindel som husdjur.

Kommentarer
Postat av: HA

"Märliga"? Bakläxa - IGEN!

2006-12-08 @ 18:08:16
Postat av: Erik

HA: Vad i helv... Fixat. Igen.

Postat av: Heléna Kämpe

Vill bara säga hej....Träffade vår gemensamme vän, David, (med numera Örebros prickigaste mobil, istället för äldsta som för ett tag sedan)i veckan...Han upplyste mig om att du har en väldigt utförlig blogg här *så nyfiken*...Har inte hunnit kika så noggrant än, men någon gång när jag får tid (typ år 2030) så skall jag lusläsa :-). Ha det bra!

Heléna (Einarsson....Edberg...och nu Kämpe)

2006-12-08 @ 20:38:14
Postat av: Goats don´t shave

Ja, hur fan kan man ha spindlar som husdjus. Skulle hellre ha en liten röd kudde på väggen, på vilken man kan sätta upp små små bilder av kungafamiljen. Eller nåt. Jag är ju för fan ingen veterinär eller nåt.

2006-12-08 @ 21:09:59
Postat av: MOJGAN

JAG HÅLLER MED DIG det var ÄKLIGT
NU MÅR JAG BÄTTRE EFTER ATT JAG SÅG BILDEN PÅ BÄBISEN JAG HAR DET BÄTTRE ÄN NÅGON ANNAN IALLAFALL.

2006-12-09 @ 13:57:06
Postat av: ChristianKarlsson.se

Är inte människan lustig. Vi blir upprörda när någon ger en musbäbis som mat till dess naturliga fiende, men vi dödar mer än gärna en vuxen mus i en musfälla...

2006-12-09 @ 17:50:39
URL: http://www.christiankarlsson.se
Postat av: Mani

Länkad!

2006-12-09 @ 21:22:42
Postat av: Mani

... för övrigt så fick skorpionen Skorpan (numera avliden) aldrig musungar att äta. Han fick enbart handikappade syrsor eftersom han var så slö att han inte orkade jaga.

2006-12-10 @ 00:07:12
Postat av: Lisette

Naturensgång. var och en har sin föda. Precis som vi.

2006-12-10 @ 18:43:06
URL: http://ettsil.webblogg.se
Postat av: Thorstella

Very good guestbook. Interesting!

2010-05-07 @ 13:19:40
URL: http://thorstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback