Julefrid på redaktionen

Två nyhetsredaktörer i NA:s tysta borg
Sitter och skriver en nyhet mest på skoj
Det är lugnt som i graven denna julens högtidsdag
De längtar efter skinka och glögg och Kalle A

Men plötsligt piper radion till - polisen får ett larm
Två nyhetsredaktörer jublar arm i arm
Blixthalka i Kvistbro, en olycka har hänt
Notisen blir en webbtopp och nu så har det vänt

De skriver och plitar och ringer till polis
Pulsen den stiger och de glömmer julegris
Slipar rubriken och fixar fin ingress
Det här är vad man kallar positiv julestress

Men sen så blir det lugnt igen och radion piper tyst
"Vad var det som hände, det var ju så roligt nyss?"
Två nyhetsredaktörer tar en kopp och andas ut
Nu längtar de åter till glögg och fisk på lut


Kommentarer
Postat av: Stellan

Ja, men visst var det ett jäkla drag några minuter?

Postat av: HA

Ni verkar ha roligare än mig iaf. Jag kollar på Rocky Balboa. Mycket nära att somna.

2006-12-24 @ 11:10:41
Postat av: Mani

*knallar ner och startar upplopp på Järntorget*

2006-12-24 @ 11:46:40
Postat av: HA

God jul förresten. Till er alla från mig alla.

2006-12-24 @ 14:17:16
Postat av: Erik

HA: God jul själv och på alla andra. Jag lovar att hålla mig undan från Rocky B. Föredrar Kalle A.

Mani: Oj, det glömde jag skriva en notis om. Får ta det i morgon :-)

2006-12-24 @ 21:30:46
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: eremo

åh jag blir alldeles tårögd.
själv låg jag magsjuk hela julafton så du o Stellan hade det säkerligen roligare än jag iaf.
God Jul.

2006-12-25 @ 12:16:18
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Erik

Eremo: Nej vilket skit. Magsjuk när man ska äta sill, lax, sillsallad, skinka, potatis, Jansson och dricka snaps. Inte bra. Hoppas du mår bättre idag.

2006-12-25 @ 13:24:16
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Joar

Impressive! :)

2007-01-07 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback