Kebab i en soppskål

Kebab i en soppskål
För ett par dagar sedan vad D och jag på ett av stadens många kebebhak. Förresten samma kebebhak som vi gav öknamnet Creutzfeldt-Jacobs Inn i samma veva som galna kosjukan härjade som värst.

Vi beställde var sin kebab med bröd. Förväntningarna stod, inte helt oväntat, till en kebeb med bröd med lämpligt papper runt om för en trevlig ätupplevelse. Så blev icke fallet.

Kebeben låg placerad i en soppskål vid serveringen. Så långt allt väl. Vi lyfte upp kebeberna ur skålen och insåg följande:
Kebebsåsen, för övrigt placerad i botten på brödet, hade blött upp detsamma - likaså omslagspappret. Resultatet blev en smetig goja i händerna. Kebeben åkte tillbaka ner i soppskålen.

Nu vidtog ätning medelst bestick, enda åtgärden som återstod för att få i sig måltiden. Men att äta kebeb i en soppskål med bestick är inte gjort i en handvändning. Att skära igenom halvsegt och halvt uppblött bröd med en kniv som på grund av skålens topografi pekar i princip rakt uppåt är inte lätt.

Det tog oss bedrövligt lång tid att få i oss kebeberna. Efteråt konstaterades att vårt tidigare öknamn på haket inte varit helt taget ur luften. Man serverar nämligen inte kebeb med bröd i en soppskål utan att vara lite galet kosjuk.


Kommentarer
Postat av: David S - den fantastiske älskaren

Men tänk vilket härligt minne det är! Kebebmakarna borde för övrigt slå sig ihop med Uppsalagrabbarna som serverade mig korv med moskulor som vore det självaste mitt eget könsorgan med testiklar och allt som låg på tallriken. Jag skulle faktiskt ha föredragit - just då - att de bara öst ner skiten i en ful jävla Ikeasoppskål och sagt varsågod. Precis som Örebrokillarna gjorde med kebaben.

2006-12-19 @ 22:14:56
Postat av: eremo

Jag såg herr E med sin fantastiska älskare på staden igår, troligtvis var ni på väg till kebabhaket. Ni såg utomordentligt förälskade ut.
Och sen tror jag korvarna och moset var en midsommarstång - pervo.

Postat av: David S - den fantastiske älskaren

E, man har sett oss förälskade på stan. Dags att "komma ut" nu eller? Vad säger du, ska vi diskutera det hela över en sopplunch på Creutzfeldt-Jacobs Inn senare? /DS

2006-12-20 @ 10:25:22
Postat av: Erik

Ojojoj. Ajajaj. Shit pomfritt. Vi som försökte vara så diskreta. Att smyga längs husväggarna med lösskägg och lösnäsa var tydligen inte tillräckligt. Vi blev påkomna ändå. Jag åker till IKEA och köper lämplig garderob som vi kan komma ut ur.

2006-12-20 @ 11:31:19
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Andie

Halloj halloj :)
Nu har jag problem igen... Mina "popups" poppar inte up liksom :P Kan inte försotra dem när jag klickar.. vad har jag gjort för galet?

2006-12-20 @ 12:23:48
URL: http://www.creative.blogg.se
Postat av: Anonym

tråkigt att johan glans har höga förväntningar på en kebeb med bröd..

2006-12-20 @ 21:49:13
Postat av: Erik

Höga förväntningar vete fan, men åtminstone förväntningar på en ätbar kebeb. Alltså inte placerad i en soppskål.

2006-12-21 @ 10:07:20
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Rafael Mus Habib el Maco de la Ahmed

Jo det gällde kebaben va, vi gör vårt bästa och det är sorgligt när gäster inte är glada. Du och den fantastiske älskaren är välkomna in igen så bjuder huset på kebab, vad ni vill. Mvh Rafael Mus Habib el Maco de la Ahmed

2006-12-21 @ 15:36:37
Postat av: Challe.

Bästa bloggen jag läst idag. Hahaha! ;)

2007-01-02 @ 22:31:38
URL: http://challizzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback