Balder gav mig träningsvärk

Tillbaka efter Göteborgsäventyret. Lördagens Lisebergsbesök var värt varenda sekund, trots att vi valde att gå dit en lördag med bra väder just efter löning. Ni fattar att det var obehagligt mycket folk där. 
Vi hade siktat in oss på två attraktioner: Flume Ride och
Balder. Den första som uppvärmning och nerkylning, på samma gång, liksom. Och sen Balder. En kilometer träbana, 36 meter upp i luften. Även om jag vet att det inte är något att vara nervös inför så var jag nervös inför den. Spänd som en fiolsträng i den 45 minuter långa kön. Sedan ner i vagnen och uppför backen. Sedan brakade det lös. första nedförsbacken lutar 70 grader. Då pirrar det i maggen, må jag säga. I 90 sekunder sitter man och krampar fast i sätet och slungas dit och dit i svängarna.
Inte undra på att jag har träningsvärk idag. Överallt. Armar, ben, mage, hårfäste. Aj. Men kul var det. Och hade inte kön varit så lång hade jag nog åkt en gång till.



Idag ska jag hämta ut mitt nya modem på posten. Det bör ha kommit. Mannen på modemsupporten sa att det skulle ha kommit redan i torsdags, men då var jag ju inte i stan. Men jag har inte fått någon uthämtningslapp i brevlådan. Det sa han också skulle komma. Jag fruktar det värsta.

Kommentarer
Postat av: HA

Vi har ett extra modem här på jobbet, såg jag nyss. Men det är väl kanske ingen idé nu när du säkerligen får ditt när som helst.

2006-07-31 @ 10:59:16
Postat av: Erik

HA: Jag ska kolla i eftermiddag om det dykt upp på posten. Annars hör jag av mig. Tack å bock för vänligheten.

Postat av: Mona som en gång var den gladaste människa gud skapat.

Hej Erik det är den där Mona du ibland irriterar dig så på. Jag skulle då aldrig våga mig på att åka såna där ruskiga tåg högt uppe i luften. Flumridaren har jag dock åkt och den gjorde mig så pirrig i magen att det kändes som vore jag kär eller XXX. Nu sitter jag dock här och skriver till dig lille E. Har förresten hört att du är en baddare på NHL-98.

2006-07-31 @ 23:21:04
Postat av: Emmaria

Balder är riktigt grym! Jag är fegare än fegast vad gälla att åka på Liseberg, men så var jag där och lämnade rädslan utanför. Två gånger i balder och två i bergbanan blev det. Balder är helt sjuk, men otroligt härligt i kroppen efteråt!

2006-08-02 @ 12:02:12
URL: http://emmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback