Jag är James Bond

Vad säger ni om jag säger att jag varit uppe i ett litet flygplan på 3500 meters höjd, öppnat sidodörren, tittat ut över Närkeslätten som bredde ut sig nedanför, svingat benen över kanten och likt James Bond hoppat ut och fallit fritt i två kilometer?

Jodå, i fredags gjorde jag mitt allra första
fallskärmshopp, tandem givetvis. Frifallet var över på trettio sekunder och väldigt svårt att beskriva. Lätt surrealistisk känsla och en jäkla fartvind. Sen vecklade han ut skärmen och allt blev stilla och lugnt. Vi svävade där ovanför Täby flygfält en fem-sex minuter innan vi landade på rumpan, som brukligt är vid tandemhopp.
 
Skulle jag göra det igen? Definitivt, om jag inte behövde betala själv. Ska jag anmäla mig till en fallskärmshopparkurs? Nepp, inte min grej. Jag får mina kickar av att jaga Stefan kors och tvärs över lägenheten.

Kommentarer
Postat av: HA

Can't do it. För stor självbevarelsedrift. Jag har varit med i mitt liv tillräckligt länge för att veta att jag bara vinner på fel lotteri. Får skräckångest bara nån annan hoppar, en flickvän hoppade en gång och jag trodde mitt liv var över.

2006-07-16 @ 19:10:31
Postat av: Erik

HA: Det var därför jag inte berättade för parenteserna att jag skulle ge mig ut i en vertikal dödsstörtning mot marken. De hade fått spel och gjort mig arvlös på kuppen.

Postat av: Sophie

Fan vad häftigt!!! Det vill jag också göra =)

2006-07-16 @ 20:12:30
URL: http://sofiesummer.blogg.se
Postat av: eremo

oh fy fan!
jag är impad, skulle jag ALDRIG göra!

2006-07-17 @ 07:42:24
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: lia

Starkt jobbar, vännen!!
Fallskärmshoppning låter som ngt som jag skulle vara livrädd för att göra. Tror jag skulle göra det bara därför. Allt kul är oftast farligt ju. Å jag behöver lite farligheter i mitt liv i bland... :)

2006-07-17 @ 13:54:50
Postat av: Christian

Skulle vara kul att testa men blir yr av att åka hiss... för att inte tala om flygplan.

2006-07-18 @ 18:22:28
URL: http://www.christiankarlsson.se/
Postat av: Erik

Alla: Tack! Jag vet, jag är jävligt cool.

2006-07-18 @ 18:27:15
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback