Jag vill ha en trollmoj mot fåglar

Reflexion från dagens kafébesök. Plats Stallbacken, Örebro. Fikasugenhet: hög. Tog plats vid ett bord i skuggan med D och vi förväntade oss en trevlig upplevelse. Så blev icke fallet. Skäl: fågeljävlar. I mängder. Överallt. Flaxande och kraxande och pipande och kluckande. Skator, fiskmåsar, kajor, kråkor, gråsparvar, hägrar, storspovar, kanadagäss, ja till och med en och annan kakadua syntes i mängden.

Då kom D på en fantastisk idé.
"Vi måste uppfinna en trollmoj" sa han.
"Va?" sa jag.
"En trollmoj. Som skrämmer bort fåglarna".

Trollmojen skulle enligt D fungera på följande vis. En pinne fästs med en sorts
tving på bordskanten. På pinnen sitter en massa rörliga armar som flaxar hejvilt. Hela apparaten drivs med två niovoltsbatterier. Den ska dessutom vara av teleskopmodell, alltså ihopfällbar för att platsa i gemene mans väska.

En trollmoj, således, som skrämmer bort varenda jävla äcklig fågeljävel på hela kaféet.


Kommentarer
Postat av: HA

Jag köper en. Vi har MYCKET envisa fiskmåsar utanför jobbet.

2006-07-18 @ 22:57:40
Postat av: H

Hittade 2 döda småfåglar alldeles nyss utanför min altandörr.. en talgoxe å en gråsparv.. why? Står fågelinfluensan runt dörren min?

Fågelinfluensan = Trollmoj!

2006-07-18 @ 23:07:00
Postat av: Erik

HA: Kommer en med posten när den är uppfunnen.

H: Kan man köpa lite fågelinfluensa på burk eller tub? I sådanan fall skulle jag ha med mig lite till kaféet och skvätta omkring mig. Pörfekt.

Postat av: H

Ska se om jag kan gräva upp de 2 små dödingarna å skicka ner till dig.. eller ska jag skicka direkt till cafet?

2006-07-19 @ 08:57:43
Postat av: Erik

H: Skicka dem till mig på redaktionen. Jag har en liten utvinningsmoj här (som jag uppfunnit) med vilken jag kan utvinna fågelviruset ut döda fåglar.

2006-07-19 @ 09:32:04
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: H

Virus extraktor 2000?

OK, kommer me posten!

2006-07-19 @ 10:03:27
Postat av: MysticQ

Råttor med vingar..det är allt jag kan säga om de små liven.

2006-07-19 @ 10:23:25
URL: http://mysticqueen.blogg.se
Postat av: Erik

H: Virus Extractor 2000, that the name of the game. Läst min patentansökan?

MysticQ: Kan inte hålla med mer. Äcklon.

2006-07-19 @ 11:43:37
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback