Anthony and the Johnsons

Förra året fick jag en skiva av U i present. På omslaget stod det Anthony and the Johnsons, fullständigt okänd för mig då. U, liksom D, dyrkar denne man Anthony (Hegarty i efternamn), bosatt och verksam i New York. SVT:s Musikbyrån hade ett program om honom och hans gelik Rufus Wainwright för ett tag sedan. Anthonys stämma kan inte beskrivas på annat sätt än teatralist kabaréaktigt feminin, inlindad i ett mäktigt vibrato. Efter första lyssningen kunde jag bara inte med honom. Jag stod inte ut. För speciell och för svårt för min smak, tyckte jag då.

Nu har jag ändrat mig. Efter att ha sett en liveinspelning med Anthony and the Johnsons älskar jag hans röst. Den berör, letar sig längst in i kroppen och gnuggar vibratot mot alla tänkbara nerver. Mycket mäktigt. Titta på musikbyrån och lyssna på Anthony och Rufus om ni får chansen.


Kommentarer
Postat av: GUD

JA ANTONY ÄR SÅ BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

2006-06-23 @ 02:01:03
Postat av: Benny Amarozo

Ner jak hurde tom första kången plev jak klat.

2006-06-23 @ 02:09:13
Postat av: H

Äh.. Doris RULES!!

2006-06-24 @ 10:03:46
Postat av: sanna

Jag lyssnade också på mb. Jag lipade floder första gången jag hörde "Hope there`s somone". Nu är jag hängivet fan, ska på konserten på Dalahalla den 2/6. Musiken är underbar, som inget annat!

2007-05-25 @ 14:55:57
Postat av: Axelmaiken

very intersting site ..congratulation..

Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Fin blogg :D

2010-02-11 @ 09:14:39
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: CHANG19Rochelle

Some guys think that writing work is not complicated. It is not right. Essay writers must utilize up-to-date writing techniques in order to make academic papers, which are great. You will feel the pleasure if <a href="http://essaysprofessors.com/buy-book-reports.html">Buy Book Reports</a> and read essays, which are a piece of art.

2012-02-02 @ 07:40:08
URL: http://www.essaysprofessors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback