Eagle!

Plötsligt händer det bara, som det heter i reklamen. Idag gjorde jag min första eagle på hål nio på Mellringe, par fyra. En lång fin drive och bollen låg 95 meter från hålet. En fantastisk pitch med wegden, fin bollbana, perfekt riktning och rakt ner i koppen. Yay!

Synd bara att jag spelade ensam, att bollen var en övningsboll (den riktiga gick lite för långt och hamnade i bunkern bakom) och att jag således inte får de fem poäng jag annars hade tillskansat mig. Extra synd att det inte satt ett gäng snygga golfbrudar och såg mitt fantastiska slag. Det fanns för övrigt inte en käft i närheten. Ingen såg min bedrift. Surt.


Kommentarer
Postat av: lia

...en annan håller inte på med sådant där socitetslarv och har således ingen aning om vad en eagle är... Inte de andra fina uttrycken du kör med heller för den delen. Men om du blir lycklig av det så;
Grattis E! Bra jobbat!
...även om det var utan publik som kan verifiera golfarhistorien... :)

ps. Är det med golfhistorier som med fiskehistorier?!?

(neeeee.. bara retas. kram.)

2006-06-13 @ 16:59:14
Postat av: Erik

Lia:
Eagle - en fågel.
Drive - köra bil (till golfbanan).
Pitch - lutningsvinkel (bollen låg i en liten backe).
Wedge - kil (bollen hade kilat sig fast).
Kopp - verktyg för att dricka kaffe (efter nio hål).
Yay - glädjeuttryck.
Bunker - omysigt betongställe dit bland andra Hitler tagit sin tillflykt.
Golfbrudar - golfens motsvarighet till cheerleaders.
Surt - motsats till sött.

:-) Retas bara. Kram på dig också!

Postat av: GUD SOM HAVER BARNEN KÄR

Mäh? Va? Hade inte du day take ocean you in? Fattar noll. Som vanligt. Mvh Gud som haver barnen kär

2006-06-13 @ 20:21:08
Postat av: H

"the Eagle has landed" ... again??

2006-06-13 @ 22:33:45
Postat av: Erik

Gud: Day Take Ocean You In är över. Man är ju en jävel på att lösa problem :)

H: Again. Och en jäkligt snygg landning, dessutom. Denna gång också.

2006-06-13 @ 22:43:11
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Remyaida

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-04-06 @ 10:43:31
URL: http://remyaida.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback