Jag årgång 1990

Jag, årgång 1990

Jag, till vänster i bild. Bredvid mig står min gode vän D. Vårt band "Godslast" uppträder i Vivallaskolans matsal 1990. Utanför bild finns vår gode vän J.


Varje år på Vivallaskolan, åtminstone de år jag gick där, anordnades en fest för alla åttondeklassare. "Åttornas fest" kallades kalaset, inte helt oväntat. D, J och jag hade vid denna tidpunkt även ett band som spelade ... tja, syntpop typ. Monoton syntpop, helt instrumental. "Godslast" hette bandet (nej, fråga mig inte varför) och vi gjorde nog bara ett enda framträdande.

Det var den 26 april 1990. Vi spelade tre låtar inför en fullsatt skolmatsal. Den första var en finsk polka och den andra en afrikansk regndans (tillägnad Greta Garbos och Beppe Wollgers). Fast speciellt polkigt eller regndansigt lät det inte. Bara blippblopp mest. Publiken jublade, fast kanske mest åt att vi uppträdde i morgonrockar och cyklop (som immade igen å det grövsta).

Framträdandet filmades av någon ännu okänd. Jag fick inspelningen på dvd (med omslag!) hemlevererad i brevlådan av min gamle skolkamrat H härom dagen. Tack!

Besök förresten H:s filmblogg Helt Perfekt Glob, kanonbra filmrecensioner.

Kommentarer
Postat av: H

"Greta Garbos". Oslagbart och subtilt.

2006-06-29 @ 18:46:00
Postat av: ÄNTLIGEN!

ÄR DET SAAAAAAAAAANT ERKO?! FINNS GODSLAST PÅ DVD??????? ÄNTLIGEN!!! FINNS NÅGRA BONUSSPÅR INLAGDA? BACKSTAGE-MATERIAL? INTERVJUER MED BANDMEDLEMMAR? ÄR DET SANT? JAG BLIR ALLDELES... ALLDELES... JA. DET ÄR JU HELT FANTASTISKT.

2006-06-29 @ 19:32:12
Postat av: lia

Ursäkta mig men måste bara säga... att det måste vara det sämsta kortet i världshistorien på dig och D... Ni såg till och med bättre ut på inspelningen jag har sedan ni var på TV någon gång för en hundra år sedan... :) för att ni inte ska bli allt för arg så skickar jag oxå en [kram]...

2006-06-29 @ 20:53:26
Postat av: Erik

H: Greta Garbos. Bättre än så blir det inte.

ÄNTLIGEN!: Det är sant, believe it, Mr D. Dessvärre måste jag göra dig besviken på bonusspåren, backstagematerialet och intervjuerna. Godslast var ett band som vill vara diskreta trots sin bejublade spelning. Därför finns inget dylikt material bevarat.

Lia: Jooo, fult som rackars är det. Men du får komma ihåg att bilden är ett snapshot från en dvd-uppspelning, baserad på en (minst) sexton år gammal inspelning på en KASETTvideokamera (sånna finns att beskåda på utvalda tekniska museer)... Eftersom du är så ung, och således rätt okunnig om dåtidens teknik, är du förlåten. Denna gång.
*retas* Kram på dig också!

Postat av: eremo

du är dig verkligen lik!
sen kan du fråga din vän D om hans nya röda byxor passade bra?

2006-06-30 @ 08:07:53
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Erik

Eremo: ... och det innebär att jag fortfarande ser ut som 14 år, eller såg jag ut som 32 när jag var 14?
Jag ska fråga D om brallorna passade :)

2006-06-30 @ 08:49:57
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: lia

Jo man tackar... "Purung" är man ju :) (eller nä) Hela ett år ungre än dig E. Men du kan ju konsten att smickra förståss...

Vicken tur jag blev förlåten. Vet inte HUR jag skulle ha orkat med mig själv annars :P

2006-07-02 @ 23:28:10
Postat av: MysticQ

Viva la Vivalla!

2006-07-05 @ 11:07:29
URL: http://mysticqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback