Snurrigt golfutslag från en båt

Det är mycket golf i huvudet på mig just nu. Ny driver är inköpt, nya järn ska inhandlas, bag, vagn och elände står och väntar i förrådet. Plus vädret då, som jag tjatat om tidigare.

Det är nog därför som jag drömde om golf i natt. Jag drömde att det var dags för säsongens första runda, J och jag var medbjudna av ett större sällskap till en bana ... någonstans. Det första vi gjorde var att gå ombord på en båt. Båten tuffade ut på ett störrevatten drag och började sedan rotera medsols på stället, i ett makligt tempo.

Denna båt, insåg vi så småningom, var första tee. Vi befann oss med det övriga sällskapet i ett avlångt rum som sträckte sig längs båtens hela sida, från för till akter. En efter en ställde de sig upp på ett bord i mitten av rummet och väntade på att båten skulle snurra så att flaggan blev synlig på stranden. Sen drivade de ut genom ett fönster.

Helt naturligt. No questions asked. Precis som en dröm ska vara.

J fixade också båtutslaget galant, men inte jag. Boll efter boll i vattnet, rödare och rödare i ansiktet och färre och färre klubbor kvar i bagen.

Kanske ett posttraumatiskt stressyndrom efter nionde hålet på Gustavsvik i somras. Då försvann fyra bollar ner i vattenhindret framför utslaget innan jag gav upp.

Kommentarer
Postat av: Jens

Intressant dröm! Om det gick till så där när man spelar golf skulle jag nog överväga att spela. Helt klart. Helt klart klart som Bullens pilsnerkorvsspad. Verkade ju helmysigt ju. Men, vad i..? Du skriver "störrevatten drag" - det var inte mindrevatten drag du menade? Frågvis sitter man här och undrar. /Jensa

2006-03-08 @ 20:06:25
Postat av: Erik

Hej Jensa! Nej, det var faktiskt ett "störrevattendrag" jag menade. Inte ett större vattendrag, då hade jag skrivit det. Drömmen var väldigt tydlig på just den punkten. Störrevattendrag, inget annat.

Postat av: Sofie

Jag längtar också till säsongen kommer igång, det har väl inte gått så långt att jag börjar drömma om golfen direkt!!Men det kanske är för att jag på lördag står på en härlig bana i Spanien och har utsikt över medelhavet!! Vi ses kanske på gustavsvik i vår!!!!!

2006-03-09 @ 16:46:49
URL: http://sofiesummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback