100000 kronor fattigare

... men mycket gladare. Tro det eller ej, mina vänner, men pojken har blivit stor och köpt sig en bil. Den är grön, har fyra hjul, luktar sprit och har ett litet praktiskt fack för handskar på högersidan i cockpit. Och tre mugghållare!
Jag har inte betalat den än, bara "bokat", eller skrivit köpekontrakt, som det heter på bilförsäljarspråk. Den står fortfarande på bilhallen. Jag ska hämta den på torsdag eller fredag. Undras förresten om jag gjort en bra affär ... hmm, föräljaren kom från Karlstad och pratade bred värmländska, haltade lätt och hade en protes istället för högerarm. Men trevlig var han.

Så nu går jag runt med dubbla känslor i kroppen. En del är sprudlande glad (jag har ju en bil!) och den andra delen har våldsam ångest. Vad har jag gjort? 100000 kronor?! Jag har paniksmärtor från naveln och upp till adamsäpplet. 

Men det går väl över efter första turen runt Närke :-)  



Kommentarer
Postat av: eremo

Grattis igen! Den klär dig tror jag.
Ha inte ångest, du är ju en hårt arbetande man som är värd en liten grön sak på fyra hjul.

Postat av: Håkan

Du har väl inte köp en Fårrd Erik? Nu har du inga bra uräkter kvar till att inte komma upp Timrå å hälsa på! Fyll på spriten å tuta o kör!

2006-05-07 @ 09:23:06
Postat av: Håkan igen

100.000kr är ju en struntsumma, jag har polare som köpt hus för 1.500.000kr.. å tänk dig folk i stockholm som köper en lägenhet för 2.500.000kr .. de kallar jag för "våldsam ångest" ..

Å andra sidan så kan man ju kalla etanoldrivna bilar för spritmissbruk också .. (för det är en sån va?) Det get alkoholisterna på torget i Timrå "våldsam ångest" när ni kör förbi ..

2006-05-07 @ 10:26:55
Postat av: lia

Håller med H på punkten; det finns inte ngr ursäkter för att inte komma till Norrland nu... :)

2006-05-07 @ 15:57:41
Postat av: H

Sedär, 2 mot en! Ta me Doris-CD'n när du kommer upp så man får kopiera!!

2006-05-07 @ 19:45:46
Postat av: Erik

Eremo: Tack igen!

Håkan: Jo, det är en Fårrd. En Focus. Beklagar valet, men vill man köra så att träden gillar det finns inte så mycket val. Etalnol förresten, är inte det gamla avdankade träd?
Hmm, ja i jämförelse med 1.500.000 kronor är ju 100.000 ingenting. En droppe i etanolhavet. Jag ska genast sluta med att ha ångest...
Men som sagt H och Lia, jag börjar få slut på utsäkter för att inte dyka upp. Och jag vill verkligen träffa lille Ville Newton Filip. Och familjen Wallin.

2006-05-08 @ 09:21:51
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback