En svettig död sak

Vi har just avslutat den årliga, traditionella innebandyturneringen på NA. Grymt kul, åtta heltaggade lag deltog och fajtades om den åtråvärda vandringsbucklan.

Vårt lag, det röda (bestående fotografen K, annonssäljaren M och mig själv) spelade hyggligt bra och lyckade ta oss till kvartsfinal. Ställdes mot ett aggresivt huggande vitt lag med parollen "gå på kropp". Kul match, lite hetsig kanske, 4-4 i full tid.

Men vi föll i sudden. Damn, damn, damn, damn. Skitsurt. Hade velat gå till final. Den enda trösten var att vitt lag fick dyngpisk mot det andra finallaget, det gröna. 6-0 blev slutresultatet.
Så nu sitter jag svettig, äcklig och illaluktande på redaktionen och knåpar ihop det sista på morgondagens sidor.

Jag är en svettig död sak.

Kommentarer
Postat av: Beppe

Har aldrig hajat vitsen med landbandy...

2006-05-20 @ 18:30:05
Postat av: Erik

Beppe: Inte jag heller, jag spelar bara för att få kompisar. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback