Som svampar ur jorden

Det händer något märligt varje vår och sommar här i stan. Då flyttar nämligen en massa nya människor in, människor som man aldrig har sett förut. 
Jag pratar naturligtvis om alla vackra tjejer som nu plötsligt bara finns precis överallt. Var finns de under resten av året? Sitter de instängda i sina lägenheter och totalvägrar att gå ut innan temperaturen överstiger 15 grader? Eller har de emigrerat på riktigt, till varmare trakter, precis som flyttfåglarna gör?

Oavsett vilket är de ett välkommet inslag i stadsbilden :-)

Kommentarer
Postat av: eremo

du är klockren på rubriker!
teach me!

Postat av: lia

För en sisådär 100 år sedan, när det inte var så aktuellt med mail, så brevväxlade jag med E. Det var alltid lika kul att få brev fyllda med E´s humoristiska uttryck för vardagen. Tyvärr så kom de lite väl sällan, de där breven, på slutet... Hrm! Är iaf inte bara rubrikerna som är klockrena måste jag vidhålla...
:)

2006-05-05 @ 13:39:39
Postat av: Anonym

Kebab?!

2006-05-05 @ 13:49:10
Postat av: Erik

Eremo: Taaack!

Lia: Jag saknar också vårt brevväxlande, det var roligt. Men så här ligger det till:
För sisådär en 100 år sedan visste större delen av mänsligheten hur man hanterade de kommunikationsinstrument som kallades "penna" och "papper". Idag är större delen av den kunskapen försvunnen. Allt människan kan göra är att sitta och knappra på sina tangentbord, skicka ut sina små meddelanden i den oändliga webbrymden och hoppas på att någon hör en.
Jag är en av dessa människor. Och jag hoppas att någon hör mig. Men det räcker gott med att ni hör mig, det värmer.

2006-05-05 @ 14:29:24
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sofie

Vi går i ide precis som alla ni superläckra killar verkar göra under vintern... ;)Men passa på och njut, snart är vintern här igen! Ha en härlig kväll!!!

2006-05-05 @ 18:09:21
URL: http://sofiesummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback