IKEA - inte alltid så enkelt

Var och handlade två identiska badrumsskåp till mor och far på IKEA igår. Enkelt, trodde jag.

Detta var min plan:
1. In på IKEA
2. Hämta skåpen på lagret
3. Betala
4. Åka hem

Detta hände:
1. In på IKEA
2. Lyckades lokalisera dörren till skåpet på badrumsavdelningen. Dörren?
3. Frågar personal. Svar: Man köper skåp, dörrar, knoppar och hyllor separat till denna modell.
4. Eh, ok. Personal printar ut en lagerlista på de olika delarna. Men det finns bara en dörr.
5. En dörr? Jag behöver två. Personal knappa mer på datorn.
6. Ytterligare dörr finns tydligen på Varuutlämningen. Betala i kassan, hämta där. Ok.
7. Går till tag-det-själv-lagret för alla delar utom dörren. Grejerna finns på tre olika ställen.
8. Hittar inte den dörr som ska finnas här. Vaf... Frågar personal. Svar: Båda dörrarna finns på Varuutlämningen. Jaha?
9. Går till kassan och betalar. Söt kassörska.
10. Går till Varuutlämningen. Besked: Du har bara betalt en dörr. Va? Jag betalade ju för två? Nej, du har betalt för en dörr (pekar på kvitto). Shit.
11. Tillbaka tillbaka kassan (annan kassörska denna gång). Betalar ytterligare en dörr. Men, totalpriset blev mer än det stod i katalogen...
12. Frågar kassörskan. Svar: Gå till Återköp och reklammationer och fråga. Jaha.
13. Köar vid Återköp och reklammationer. Plong, mitt nummer. Besked: Priset i katalogen är för skåp utan hyllor. Eeh... vem f-n köper ett skåp utan hyllor?
14. Priset stämmer. Tillbaka för andra gången till Varuutlämningen. Hämtar dörr nummer två.
15. Åker hem.

Kommentarer
Postat av: eremo

jag är på jakt efter en byrå. du kanske kan åka och köpa den åt mig?

2006-11-09 @ 09:35:32
Postat av: Erik

Eremo: Troligt, troligt.

Postat av: Cina

Visst är det typiskt...
Men iof har jag aldrig kommit fort ut från IKEA.
Inte ens när jag bara skulle ha ett täcke *fniss*
Hoppas det gick bra att få upp och ihop skåpen sen..
Ha det gott
Cina

2006-11-09 @ 13:05:48
URL: http://blombergskan.blogg.net
Postat av: HB

Det hade blivit billigare om du köpt det där blästerskåpet åt din far istället för nån svindyr Ikea-möbel!

2006-11-09 @ 14:37:57
Postat av: Mimmie

Utan att ha sett inlägget om Johan Glans, så tänkte jag igår att, shit vad coolt att Johan Glans har blogg.. du är en kopia.

2006-11-09 @ 20:32:57
URL: http://ledume.blogg.se
Postat av: Erik

Cina: Har inte gett mig i kast med skruvandet än. Men när jag väl gör det så kommer jag att upptäcka att det fattas en skruv och jag måste tillbaka ... in på IKEA.

HB: Det hade förmodligen blivit både billigare och enklare. Förresten, hur blästrar man fram ett skåp? vad är råmaterialet?

Mimmie: Hehe, if you say so :-)

2006-11-09 @ 21:03:46
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Beppe

Ikea är en mardröm.

2006-11-10 @ 10:11:28
Postat av: Erik

Beppe: Sant. En stor, vindlande och krånglande mardröm. Fast billig. Ibland.

2006-11-10 @ 10:16:06
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Vivianne Möller - den stora dansösen med små små prickar över brösten

IKEA har varit ett stort företag ett tag nu. Vet du det?

2006-11-10 @ 20:53:49
Postat av: Mona

asså inte bara din blogg utan allas ? eftersom du är med på första sidan :;P

2006-11-12 @ 16:16:11
Postat av: Monahoppasn

de blev fel sorrry Å

2006-11-12 @ 16:16:40
Postat av: Angelica

ne, ikea är inte det enklaste.

2006-11-27 @ 21:15:02
URL: http://whynotwataame.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback