Lär känna mig (ännu) bättre

Sven skickade en sån där "lär känna dina vänner"-lista till mig på e-posten för ett tag sedan. Kul idé faktiskt. Och jag vill ju inte vara sämre, därför blottlägger jag hela min existens genom att publicera listan nedan.

Gyldene läge för ytterligare en utmaning till er: Kopiera listan och svara själva i en kommentar.


Fyra jobb som jag har haft: Lagerarbetare på möbelfirma, programmerare, busschaufför och journalist.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Moulin Rouge, Den nakna pistolen (inkl uppföljarna), Ett herrans liv (Monty Python) och De omutbara.

Fyra platser jag bott på:
Örebro, Sundsvall, Stockholm och Bryssel.

Fyra tv-program jag älskar att titta på: Lost, Prison break, filmer och vetenskapsprogram.

Fyra tv-program jag avskyr:  Amerikanska choppers, Den stora chopperutmaningen,  Amerikanska hot-rods och  Extrema bilar. Samtliga går på Discovery Channel på bästa sändningstid alla dagar i veckan. *kräkas*
 
Fyra platser jag har semestrat på:
Bornholm, Frankrike (norr och söder), London och Irland.

Webbsidor som jag besöker dagligen: buzz.bazooka.se, dn.se, kottke.org och wulffmorgenthaler.com

Fyra favoritmaträtter: Sushi, raggmunk med knaperstekt fläsk, pannkakor och belgiska pommes frites med andalousesås.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: Under ett tjockt duntäcke, på den thailänska restaurangen Le Reve d'Asie i centrala Bryssel, i New York eller under en korkek.

Kommentarer
Postat av: HA

Fyra jobb som jag har haft: Lagerarbetare på accessoarfirma, grafiker, allmän datasnubbe. Japp, bara tre. Två av dom på samma arbetsplats.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Shaun Of The Dead, Fira Med Ferris, Monty Python & The Holy Grail, Team America: World Police.

Fyra platser jag bott på: Vivalla, Varberga, Markbacken och Varberga igen.

Fyra tv-program jag älskar att titta på: Harvey Birdman: Attorney At Law, Robot Chicken, Aqua Teen Hunger Force och Dexter.

Fyra tv-program jag avskyr: Alla dokusåpor, alla ringspel, Glamour och Days of our lives.

Fyra platser jag har semestrat på: Portugal, Japan, Nya Zealand och Hong Kong.

Webbsidor som jag besöker dagligen: bloglines.com, MySpace, Helgon.net och ett otal torrent-siter.

Fyra favoritmaträtter: Kryddad biff med potatis och cashewnötter (man måste be om dom) på China på Järnvägsgatan, Kebabtallrik från Svampengrillen eller Venus i Varberga, mammas kålpudding och hamburgaren Number One från Clock.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: hemma, i Nya Zealand, vid ett matbord, och egentligen i stort sett Var Som Helst.

2006-11-16 @ 11:15:25
Postat av: Beppe

Fyra jobb som jag har haft: Städare, postopaketsorterare, lärare och journalist.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Den blå filmen, Before Sunset, Mandomsprovet och Sagan om ringen-trilogin.

Fyra platser jag bott på: Örebro, Västerås, Jönköping och Addis Abeba.

Fyra tv-program jag älskar att titta på: Prison break, Mordkommisionen, fotboll och långfilmer .

Fyra tv-program jag avskyr: Dokusåpor, Idol, Melodifestivalen och alla jävla galor med pinsamma tacktal.

Fyra platser jag har semestrat på: Massawa, Wonchi, Aqaba och Galveston.

Webbsidor som jag besöker dagligen: gmail, google, ebay och blocket.

Fyra favoritmaträtter: Sushi, lasagne, ankbröst och hummer.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: Stugan på Lilla Stenshuvud, en bungalow på Koh Phangan, i en Cadillac på Highway 1 eller på en Springsteenkonsert anywhere.

2006-11-16 @ 16:47:17
Postat av: Exotica

Fyra jobb som jag har haft: Jobbar som maskinförare i en fabrik sedan 7 år och det är mitt första jobb.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: The Roxbury, Black Hawk Down, I am Sam, The Pledge

Fyra platser jag bott på: Finland, Stockholm,

Fyra tv-program jag älskar att titta på: CSI, Criminal Minds, Jay Leno, Vänner

Fyra tv-program jag avskyr: Filip & Fredrik, Hombres, Antikrundan och Americas Funnies Videos

Fyra platser jag har semestrat på: Italien, Grekland, Spanien, Lichtenstein.

Webbsidor som jag besöker dagligen: blogg.se, aftonbladet.se, Ostfrallan.se, tv.nu

Fyra favoritmaträtter: Potatisgratäng m köttbit. Wokad mat. Ädel fläskfilegryta. Flygande Jacob.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: På en strand med sol och värme. Sovandes i min säng. På semester ifrån jobbet.

Postat av: Lisette

Postat av: Lisette

Fyra jobb som jag har haft: Jordhubbsplockare, postutdelare, bibliotek & servitris på resturang

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Scarface, gökboet, rosa pantern filmerna & man on fire

Fyra platser jag bott på: Lund, Hörr, sölvesborg & Malmö

Fyra tv-program jag älskar att titta på: greys anatomy, CSI, cold case & family guy

Fyra tv-program jag avskyr: våra bästa år, idol, matpogram & simpsons

Fyra platser jag har semestrat på: danmark, tyskland , hollan & sverige (;

Webbsidor som jag besöker dagligen: min mail, youtube, blogg & sen allmänt surferi

Fyra favoritmaträtter: Kyckling, pasta av alla dess slag, fläskfilé & vilken sorts paj som helst.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: I Holland och handla lite ny musik, med min hund för att slippa åka med någon :D

2006-11-18 @ 13:34:25
URL: http://ettsil.webblogg.se
Postat av: eremo

Fyra jobb som jag haft:
Butiksbiträde, Annonssäljare, Reporter, Programledarassistent

Fyra filmer jag kan se om och om igen, utan
inbördes rangordning.
Yrrol, Alla Colin Nutleys filmer, Vänner avsnitten, Sex and the City avsnitten

Fyra platser jag har bott på:
Nora, Örebro, Kallhäll, Jakobsberg

Fyra TV-program jag brukar titta på
Lost, OC, Efterlyst, Ugly Betty

Fyra platser jag har semestrat på:
Egypten, USA, England, Tyskland

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
na.se, massa bloggar, aftonbladet, min mail

Fyra favorit-maträtter:
grekisk sallad, kyckling, köttfärssås o spagetti, potatismos o ugnstekt falukorv

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just
nu:
Hos Karin i Umeå, på en strand i värmen, i sängen, på spa

2006-11-19 @ 14:23:17
Postat av: Bär - den fantastiske älskaren

Fyra jobb som jag har haft: Har inte haft så många.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Festen, A Clockwork orange, Älskar dig för evigt och Den sagolika historien om Hans Abrahamssons vener som visade sig vara aningen för tjocka.

Fyra platser jag bott på: Frälsningsarméns härbärge - inte så många fler.

Fyra tv-program jag älskar att titta på: Fräcka fredag, Bonde söker fru, Kobra, Musikbyrån samt dokumentärer - inte nåt annat. Absolut inte nyheter eller sport eller tramsiga lekprogram.

Fyra tv-program jag avskyr: Se ovan.

Fyra platser jag har semestrat på: Cork, Krakow, Sarajevo och Hallsberg

Webbsidor som jag besöker dagligen: bara en - knullkontakt.se

Fyra favoritmaträtter: Sushi, raggmunk med knaperstekt fläsk, löksoppa samt Beppes och Pärs oemotståndliga tomat- och olivpaj

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu: Ett mysigt fik i Sarajevo, på en pub i London, på Mekka i Umeå med F, under täcket i Fridas 90-säng

2006-11-20 @ 15:16:47
Postat av: Anonym

Sarajevo rocks!!!

2008-01-11 @ 23:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback