En gång per år faller jag till föga

En gång per år faller jag till föga
Ungefär en gång per år blir jag så där överjäkligt trött på Corn Flakes, Icas müsli, Special-K och andra typer av flingor jag köper. Jag tycker att de bara smakar ... papper och trist och ingenting.

Det är då det händer. Jag köper ett sådan där flingpaket som man aldrig aldrig aldrig skulle ha fått som liten. Ett sådant man får "hål i tänderna av", som mamma skulle ha sagt. Jag köper Kalaspuffar. Eller Frosties. Eller  Coco-loops eller vad tusan de heter. 

Idag var en sådan dag. Jag blev så in i bänken sugen på något annat. Så det blev Icas Honungspuffar. Visst, "med mindre socker" står det på paketet, men jag är skeptisk. Jag kommer nog ändå få hål i tänderna av dem. Men det är det värt. Ett hål per år, för att få lite ombyte.

Kommentarer
Postat av: Blue

Om du borstar tänderna riktigt noga efteråt *hytter med pekfingret och ser barsk ut* så går det nog bra ska du se. *ler*

Postat av: Blue

Jovisst är det kul... men du ser väl på min bild hur kurvan har sett ut tidigare. Jag tror att det är fel på blogg.se.... haha

2006-10-15 @ 22:51:36
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: HA

Kan inte minnas när jag åt flingor sist. O'boy är min drog. Då menar jag inte O'boy som i generell chokladmjölk, nej då. Det ska vara O'boy.

2006-10-15 @ 23:50:06
Postat av: Erik

Blue: Jag gnuggar gaddarna så in i bänken. Hoppas att det hjälper.

HA: Jag har också ett paket O'boy i skafferiet. Men jag får fortfarande, vid 32 års ålder, finnar av drycken. Ett stort glas på kvällen och sen har jag en prick någonstans i fejset. Irriterande.

2006-10-16 @ 08:22:01
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Alexandra

DET är så sant, hahaha.. Fast jag har små syskon, så mamma faller mer ofta över deras bud på att vi alltid ska ha sån skit hemma. OKEJ det är gott, men inte alltid så bra.. men va fan!

2006-10-20 @ 19:08:19
URL: http://backtobasic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback