Erasure - ett kärt gammalt återseende

Satt hemma hos den gode D och sörplade te som vanligt när han berättade att han köpt en best of-skiva med Erasure. In i cd-spelaren med den och vips så  förflyttades man tillbaka till 1991 någon gång. Ner i pojkrummet i källaren i radhuset i Lundby. Där satt jag och spisade plattan Chorus om och om och om och om igen.

Topp tre:
1. Love To Hate You (introt ... mmmums)
2. Am I Right?
3. Siren Song

Och nu, i D:s vardagsrum, ljöd återigen de gamla dängorna. Hur bra som helst. Det är fascinerande hur vissa skivor är så starkt förknippade med vissa händelser och platser.

Kommentarer
Postat av: pontus/epileptiker uthyres

Always är inte så pjåkig den heller...

Postat av: HB

Erasures första skiva "Wonderland" är bäst av dom alla:

Lyssna på "Reunion", "oh L'Amour", "Who needs love like that", "Heavenly Action" & "My heart so blue"!

2006-10-31 @ 08:37:44
Postat av: HA

Har aldrig fastnat för Erasure... Inte så att de är dåliga, inte alls, men de har inte varit några jag lyssnat nämnvärt på. Vissa singlar gillar jag som fan, t.ex. Who Needs Love Like That lyssnar jag på ibland än idag.

2006-10-31 @ 10:32:47
Postat av: eremo

men gu va komiskt!
vi lyssnade på dem på förfesten i lördags och jag hade roliga saker att berätta om den gruppen när de slog igenom.
till exmepel var det inte lätt för en tjej från landet att uttala deras namn, särskilt inte när man hade en storasyster som sa fel, så jag fick skämmas i skolan.
men utöver det så har jag o min kompis en väldigt bra dans till en av Erasurelåtarna!
:)

2006-10-31 @ 11:19:22
Postat av: lia

Kan bara hålla med - otroligt bra musik! :)

2006-10-31 @ 19:56:38
Postat av: David - den fantastiske älskaren

My heart so blue! Håller med HB - vilken dänga! Vilken låt! Ojojoj. Håller dock plattan Innocents som nummer ett, alt nummer två, efter Wonderland. Jag minns husvagnssemestrar och Andy Bells latexdräkt. Och att jag var helt besatt av detta band. Även om Indochine var - och är - strået vassare i samtliga avseenden. /DFÄ

2006-10-31 @ 20:58:01
Postat av: Erik

Jag hade inga tidiga Erasureplattor, utan kom in och började gilla dom när Chorus släpptes. Därför säger mig musiken på varesig Wonderland eller Innocents nästan ingenting, även om jag tycker att låtarna är bra nu. Märkligt hur minnen och musik hänger ihop, som sagt.

2006-10-31 @ 23:06:41
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback