Saker jag aldrig kommer att köpa, del 1

Saker jag aldrig kommer att köpa
Rotationslaser
Universal självnivellerande laser för bygg, snickeri, installationer och andra montage. Fem automatiska laserpunkter bestämmer horisontala, alla räta vinklar och en genomgående avvägning. Genom fler projektion av räta vinklar är exakta positioner av byggelement, väggar eller öppningar upp till 30 m snabbt mätta och fixerade.

Kan placeras på vägg, golv eller stativ. Hållare med magnet möjliggör fastsättning på metallprofiler. Damm och vattenskyddad. Levereras med magnetisk väggkonsol, magnetisk måltavla och transportväska. För inomhusbruk. Självnivelleringsomr. +/- 3.5°. Exakthet +/- 3 mm/10 mm. Räckvidd 30 m. Användningstid 24 h. Vikt 1 kg.



Den här kommer jag aldrig att köpa.

Kommentarer
Postat av: HA

Men... den är ju självnivellerande!

2006-10-08 @ 22:34:02
Postat av: Dr Bergman

Va faan, säg inte så där om en rotationslaser!! En sån bra pryl kan man fan inte vara utan för bövelen!! Har just renoerat badrummet å den där lasern ritar helt perfekta horisontella/vertikala streck på väggen när man sätter kakel!

I förra inlägget va du helnöjd över en singelbok för tjejer... hmm.. Erik... Erik... Erika... Erik.. Erika..

2006-10-09 @ 20:46:45
Postat av: Erik

HA: Det är i och för sig ett argument för att faktiskt köpa den. Tänk att sitta hemma och ... självnivellera en mörk höstkväll.

Dr Bergman: Då vet jag vad du ska få i present nästa gång vi ses. En laser som är ... självnivellerande. /Erika

Postat av: Max

Jag skulle aldrig köpa en, men om jag FICK DEN skulle den absolut komma till användning. Typ för att sätta alla tavlorna i ett rum på samma höjd. Vilken grej.

Den hade också funkat väldigt bra till att mäta ut lägsta respektive högsta nivån på vårt köksgolv i våras när vi skulle till att bygga nytt kök. Det lyckades vi nu inte så bra med...

2006-10-10 @ 15:40:53
URL: http://gubbsoda.blogspot.com
Postat av: Sven

Vänta bara tills du skaffar hus! Då kommer du att köpa både laserpass, blästringsmaskiner och tryckluftspistoler. Tro mig.

2006-10-13 @ 13:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback