En automatisk hink i badrummet

Det här med badrumsprylar var spännande. Därför måste jag bara lyfta upp länken från HB:s kommentar till badrumshinken. Han har hittat en pryl som till och med torkar en i häcken när man är färdig.

Med risk för ofrivillig produktreklam ber jag er att kolla
den här reklamfilmen. Hur kul som helst. Och vilken inlevelse hos berättaren!



Varje dag dimper det ner otaliga pressmeddelanden på redaktionen. De flesta behandlas rutinmässigt i nyhetsarbetet, andra är ointressanta och slängs. Men ibland dyker det upp ett meddelande som av olika skäl fångar vårt intresse. Idag var en sådan dag. Runt lunch idag damp det ner ett papper från ett företag som säljer badrumsartiklar, med reklam om en ny produkt. Vi höll på att vika oss av skratt. Behöver verkligen världen sådana här grejor?

Så här stod det, ordagrant:
En oumbärlig hink i badrummet


Nyhet - Sveriges första helautomatiska badrumshink!

Här är Sveriges första helautomatiska badrumshink som öppnar och stänger sig själv med hjälp av en rörelsesensor. Den första modellen på marknaden är 5 litaren i modellerna rostfritt stål borstat och blankt för användning i badrummet.

Den automatiska öppnings och stängningsmekanismen innehåller ett datorchip, infraröd rörelsedetektor samt ett mekaniskt och elektriskt system. När ett föremål eller hand närmar sig inom 10 cm från den infraröda sensorn går en signal som utlöser öppningsmekanismen. Locket stänger sig automatiskt när föremålet har lämnat sensorområdet. Den innehåller även en plasthink med handtag.
Frågor på detta? En hel del faktiskt.

1. Vad var det för fel på de gamla hederliga "pedalhinkarna"? Är det så jäkla jobbigt att öppna hinken med foten?
2. "Närmar sig inom 10 cm"? Vad betyder det?
3. Måste man hålla kvar handen i "sensorområdet" under hela skräpslängningsproceduren, eller slår den surt igen annars?
4. Fanns det en verklig efterfrågan på en automatisk badrumshink?
5. Varför ägnar ett helt företag resurser på något sådant här?
6. Och, som HA påpekade, hinner den reagera om man sular en Topz mot den?

Kommentarer
Postat av: Kvitten

Ja, det verkar vara precis en sådan sak som jag skulle bli vansinnig på åtminstone några gånger i veckan. Drygare än dammsugaren med andra ord, för den tar jag bara fram ett par gånger i månaden. Och den lilla pärsen kan man ju leva med. Men att bråka med sophinken! Vid närmare eftertanke är det precis vad jag gör med pedalhinken, vars lock ofta fastnar i uppfällt läge, men hellre det än att skräpet hamnar ovanpå locket ...

Postat av: clara

ahahaha! en sån vill jag ha! fast det hade varit bättre om den haft en mekanisk hand så att man bara behövt lägga skräpet brevid tunnan, då blir det ingen kontakt tunna/människa emellan alls= inga tunnabaciller(jag tror nämligen att dessa tunnor har extremt mkt baciller på sig - allting i ett badrum är infesterat med baciller och tunnan är i klass med handtagen). å andra sidan, när man lägger ner skräpet på golvet riskerar man att röra det, och jag såg en gång på mythbusters att golvet är skitigast av allt, värre än toastolen. förresten, vad slänger man i en såndär tunna? säkert bara snuskiga saker va?

2006-09-13 @ 08:07:27
URL: http://lovesponge.blogg.se
Postat av: HB

Men faan va coolt, en sån är ett måste i mitt nya badrum!! Jag har redan en toalett som har den funktionen å samma på kranen i handfatet.. åsså har jag rörelsesensor på lyset, så en sån pedalhink är ett måste! Ge mig länk till vart jag köper den Erik!!

Se är det bara arschletorkningen som måste helautomatiseras.. hmm..

2006-09-13 @ 09:34:24
Postat av: HB

Här finnes nått för den som inte orkar torka sig i arschlet (till höger nere på sidan)

http://www.onzza.com/

2006-09-13 @ 09:38:30
Postat av: HB

Tackar Erik för tipset, hinken inhandlas ikväll!

http://www.emergingretail.se/

2006-09-13 @ 14:48:47
Postat av: Erik

HB: Gaaah! Det skulle ju inte vara någon reklam ju ... :/ Men hoppas att hinken blir bra i ditt helautomatiserade badrum. Förväntar mig nästan att du installerar den där stjärttorkande toasiten också, den vore kul att testa!

2006-09-13 @ 15:44:29
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: HB

Kul och testa? Såg du filmen dom hade på den där sidan som visade hur den funkar? Den va lite avskräckande, hehe

2006-09-13 @ 16:00:16
Postat av: Camilla

Ingen, förutom jag själv, rör min rumpa! Jag ser framför mig hur toaletten snedtänder och sedan händer en massa otäcka saker... Nej, jag håller mig nog till det gamla hederligare sättet. Wipe my own ass. ;)

2006-09-22 @ 16:41:57
URL: http://dauphine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback