Konsten att smita från notan

Lunch i solen på en terass i stan idag. Jag och två kollegor är involverade och uppslukade av en intressant diskussion. Plötsligt upptäcker vi att klockan har sprungit ifrån oss, dags att dra sig till jobbet igen. Vi reser oss och går.

Utan att betala.

Ingen av oss tre normalfuntade människor kom ihåg det. Märkligt. Kände oss som simpla tjuvar och gick tillbaka en kvart senare. Svansen mellan benen, men de bara skrattade. "Det har hänt förr", sa de.

Puh. Såg framför mig ett par timmars straffdiskning.


Kommentarer
Postat av: Tichan

Leif, det är alltid bra att visualisera saker och ting. Du såg straffdiskning, och du är sålunda välkommen att diska hemma hos mig efter söndagens storkalas. Vi kan säga klockan 09.30 så du får sova ut. Bra, du har egen nyckel. Försök att inte slamra så med disken ty jag ämnar sova till framåt fem när fysträningen drar igång för grabbarna. Tich

2006-09-01 @ 17:54:01
Postat av: HA

På tal om hemska visioner så kommer jag snart att leverera en audiologisk sådan till dig snart, Erik. Be afraid, be very afraid.

2006-09-01 @ 19:25:07
Postat av: Erik

Tichan: In your dreams, baby.

HA: Aj fan. Ajaj fan. Ajajaj fan.

Postat av: Sofie

Det har hänt mej oxå!!! ... SÅ du har fått tagit över efter eremo som blogg.se ansikte utåt!! =) Kram På Dej

2006-09-02 @ 17:44:48
URL: http://sofiesummer.blogg.se
Postat av: Fredrik

Haha. Lite kul. Men ni gick ju tillbaka, ingen skada skedd då... :)

Må STRÅLANDE

2006-09-02 @ 23:05:30
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Arnmiriam

Nice site, keep up the good work!

2010-03-29 @ 10:43:23
URL: http://arnmiriam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback