Vadå prova mobilen? Glöm det!

Jag fattar fasen inte. Jag  vill köpa en ny mobil, eftersom den gamla dinosaurien börjar bli  trött.  Vad gör man då? Jo, man går till en mobiltelefonbutik. Där kan man handla mobiltelefoner. Där finns också massor med mobiler längs väggar och i glasmontrar.

Men kan man prova dem? Näppeligen.

De finns där, blanka, döda och avslagna. Visst får man pilla på dem lite, känna på knapparna och så. Men slå på dem och testa funktionerna? Nope. Jag besökte tre butiker idag och fick nobben att testa på alla av dem. Underligt, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Matilda Jarlsdottir

Du fattar alltså ingenting? Jag har ju sett bilden på dig, och jag skulle sannerligen inte heller låta nån med ett så skumt yttre fingra på nån mobil. Ingenting tekniskt öht faktiskt. Ingenting annat heller för den delen. Sorry men så ligger det faktiskt till.

2006-09-11 @ 19:54:45
Postat av: HA

Skulle folk få prova dom skulle det inte säljas några. Säg någon ny mobil som inte har ett till en början helt förvirrande interface.. Alla skulle skrämmas bort.

2006-09-11 @ 22:27:15
Postat av: clara

aaah! varje gång jag går in på blogg.se så är du där och jag tänker "shit det är ju fidde". och varje gång går jag igenom att fidde inte precis är en bloggare och att fidde nog egentligen är tjockare men så händer samma sak nästa gång igen.
fidde har nog dessutom lite mindre hår tror jag. och är fotbollshuligan. det är väl inte du va?

Postat av: Beppe

- N73?
- Nä, K750i.
- Testa?
- Nä.
- N73 då?
- Nä.
- Nähä.
- Jaha. Men du kan få köpa den svindyrt med lång bindningstid.
- Mhm. Men jag vill nog testa den först. Har du nån som du kan slå igång?
- Nä.
- Nähä. Dåså.

2006-09-12 @ 08:24:58
Postat av: Erik

HA: Sant. Devisen för mobildesign verkar vara "Varför göra något enkelt som man kan komplicera?"

Clara: Nej, jag är inte Fidde. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. :)

Beppe: Precis så!

2006-09-12 @ 08:51:42
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: clara

ni är ändock mkt lika.
och jag tror man kan bli sjuk av att överdosera c-vitamin. nån skjörbjuggsliknande sjukdom. eller så hittar jag bara på. och dessutom måste jag ju gå ut då. det innebär att jag måste tvätta håret, sätta i linser, sminka mig, ta på mig kläder. det i sin tur innebär att jag börjar bli bättre och då måste jag plugga och sätta på mitt eget kaffe.
så jag skippar nog cvitaminen.

2006-09-12 @ 09:08:51
URL: http://lovesponge.blogg.se
Postat av: clara

vet du vad, nu sitter jag här, fullt påklädd,påsminkad,blöt i håret och badad. jag har läst lite i den fantastiskt spännande boken den kultiverade människan och jag ska nu bege mig ut på stan. jag upptäckte nämligen att jag hade en obligatorisk lektion till imorgon och jag får nog skäll om jag inte kommer. och jag inbillar mig att man blir friskare om man iallafall är ren&påklädd.

jag sa dessutom skörbjuggsliknande(jag ser att jag inte kan stava, jag skyller på feber), underskatta inte min intelligens!

2006-09-12 @ 12:02:59
URL: http://lovesponge.blogg.se
Postat av: Christian

Att få prova mobilen är ju givetvis ett krav. Hur skall man annars veta om den är ok innan man köper den via nätet? ;)

2006-09-15 @ 13:27:32
URL: http://www.christiankarlsson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback