Hårbollarna är smartare än jag

H?rbollarna ?r smartare ?n jag
Har spenderat en god del av dagen på balkongen. Målet: Att (fortsätta) kattsäkra den medelst hönsnät. Och jag lyckades, trodde jag i ungefär femton sekunder sedan jag släppt ut katterna i friska luften. Sen stack Sickan. Han hittade ett hål vid väggen. Jag täppte till det med sällan skådad uppfinningsrikedom och ett par decimeter ståltråd. Sen stack han igen, nu genom en glipa under balkongräcket. Jag gav upp för idag.

Det är bara att konstatera att katterna är smartare än mig jag i detta fall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där ska vi ta tag i i det närmsta med, puhh kommer bli lite jobb, men katten lär bli glad iaf :)

Postat av: Erik

Det tror jag säkert att katten blir. Min blev så glad att den smet, uppenbarligen :-)

2007-04-06 @ 18:35:50
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Fredrik Lindström

Det heter SMARTARE ÄN JAG - INTE SMARTARE ÄN MIG. MVH Fredrik Lindström

2007-04-06 @ 19:46:45
Postat av: David - den fatnastiske älskaren

Eiiiiiiiiiiih!!! Jag som trodde du lekt dubbelagent hela dan? Snart blir det förnedring igen Leif. Tappa upp vin för snart står Tich vid din dörr!

2007-04-06 @ 19:48:27
Postat av: Erik

Fredrik Lindström: Tack för påpekandet, det var ju osedvanligt klantigt av mig att skriva "mig" istället för "jag". Men mig gjorde ju rätt i rubriken i alla fall.

2007-04-06 @ 20:24:08
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Krokodilen Gena

Ja i detta fall skall det ju faktiskt vara "jag" och inte "mig" - därför att "ja-ag" är "ja-ag" och "mi-ig" är "mi-ig". Mvh Krokodilen Gena

2007-04-07 @ 12:00:44
Postat av: Erik

Krokodilen Gena: Ja-ha!

2007-04-07 @ 18:02:14
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Victoria

Hur går det med kattsäkrandet? Hoppas att du lyckades fånga in Sickan.

2007-04-09 @ 02:09:01
Postat av: Erik

Victoria: Det går långsamt men sakta. Jodå, han är infångad, tre gånger nu.

2007-04-09 @ 12:22:04
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Du får helt enkelt förklara för Sickan att i stora vida världen får katter skaffa egen föda istället för att få mat serverad på fat. Dessutom finns det varken sängar att sova i eller tv och internet. Sen håller han sig nog hemma ska du se.

2007-04-10 @ 00:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback