Bilen har äntligen en egen bostad

Bild: Bilen

Min bil, den där gröna saken som går på etanol, har äntligen fått en egen parkeringsplats här bakom huset. Dyr som skrutt är den lilla asfaltsplätten, 400 pix i månaden (utan motorvärmaruttag), men det var det ändå värt. Hittills har jag parkerat på vad jag kallat onsdagsgatan ooch fredagsgatan.

På onsdagsgatan var det parkeringsförbud på onsdagar mellan 0-6. På fredagsgatan är det motsvarande förbud fast på fredagar. Det gällde alltså att hålla reda på vilken gata man parkerat på och vilken veckodag det skulle bli dagen efter, för man var ju tvungen att flytta bilen innan midnatt. Otaliga har de gånger varit då jag precis tänkt släcka lampan och somna, bara för att komma på att jag måste ut och flytta bilurslingen. Blä.

Men inte nu längre. Nu står den på sin egen lilla ruta. Och där kan den stå hur länge som helst, utan att jag behöver flytta på den stup i kvarten.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

En etanolbil? Vad underbart att du har en sån. Vill jag ju också ha, men är de inte väldigt dyra?

Postat av: Erik

Ceciliab: Våldsamt dyra. Jag betalade 567.000 kronor för en sketen Ford Focus. Hehe, skoja bara. En etanolbil kostar inte mer än en vanlig bensinbil. Etanolen kostar omkring 8 kronor litern (bensin runt 11.50), men den drar ungefär 30 procent mer än en bensinbil. Bränslekostnaden blir således ungefär densamma. Men man kör åtminstone med något renare samvete.

2007-08-02 @ 15:42:07
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Asksina

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2009-04-06 @ 11:06:51
URL: http://asksina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback