En internationell studie i kack

Ber om ursäkt för att jag väljer att lägga upp ett riktigt skitinlägg, men jag tycker att ämnet holländska toaletter är värt att reflektera över.

Alltså. Holländska toaletter. Titta en stund på bilden här bredvid (klicka på den så blir den större). Du sätter dig till rätta och levererar din last. Var hamnar den? Jo, till allmän beskådan på den lilla avsatsen (när du reser dig upp för att spola). Vattenhålet sitter av någon märklig anledning monterad i klosettens framkant. Why? Få vet. Holländarnas enorma fascination av sina egna exkrementer är en teori (som inte stämmer), en isande skräck för vattenplums en annan (som inte heller stämmer).

Jag har faktiskt ingen egen teori, trots att jag suttit på dylika inrättningar och funderat otaliga gånger. Jag begriper det helt enkelt inte.

Och som om det inte räckte med den visuella kackexposén. Vatten på botten (mitten) av toaletten hjälper till att hålla lukten borta. Men på holländska toaletter? Icke. All odör rätt upp i näsborrarna.

Teorier mottages därför tacksamt.

Kack å hej.

Kommentarer
Postat av: hanna

Vem har sagt att holländare och dess "uppfinningar" är logiska? Eller att det finns en teori bakom allt de gör? Nä, dat klopt!

2007-08-08 @ 21:45:19
Postat av: HA

Öhh.. jag som tyckte japanska toaletter var störiga. Och i vissa länder är det vatten nästan ändå upp i kanten istället, skvätt garanteras!

Postat av: Erik

Hanna: Dat klopt inderdaad. Men jag vill ändå framhålla att det måste finnas någon typ av tanke bakom detta bygge.

HA: Kanske skulle holländarna sneglat på japanerna och tvärtom. Då hade resultatet blivit ... våra toaletter!

2007-08-08 @ 22:04:59
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Birgit von Holländer

Holländare kanske är skapta tvärtom, så att säga, med framstjärten bak och bakstjärten fram? Det är då vad jag tror iaf.

2007-08-08 @ 23:05:34
Postat av: HA

De kanske sitter bakvänt på sitsen?

2007-08-09 @ 00:58:20
URL: http://www.heltperfekt.com/glob
Postat av: Iah

De har sånna där i Österrike också och det var mycket störande måste jag säga... Kändes om inte annat förbannat äckligt att uträtta behov och sedan behöva se det på alldeles för nära håll... =/

2007-08-16 @ 23:05:18
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Richir

Alla länder jag varit i utanför Skandinavien (ett tiotal) har den här designen på toalett. Det är uppenbart att de vill känna sig lite stolta över vad de presterat innan det försvinner för alltid ner i det svarta hålet.
Fy för kontinenten.

2007-09-22 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback