I fiendeland

Jag vill bara säga det själv, innan någon annan avslöjar sanningen. Jag har varit på Vingåkers Factory Outlet. Inte under pistolhot, utan frivilligt. Jag var både i klädhangaren (köpte inget men gapade åt de ändlösa raderna med kostymer) och i den andra, mer intressanta Fabriksbutiken. Där shoppade jag faktiskt lite nytt porslin från Höganäs:

Två flata tallrikar, två djupa fyrkantiga saker, fyra muggar och två förvaringsburkar (som man fick fylla med godis). Och så två glasskålar från Iittala.

Kommentarer
Postat av: Anders

Köper man porslin i Fabriksbutiken? Trodde man köpte fabriker där.

Postat av: Erik

Anders: Jo dom hade fabriker där också. I ett 4800 hektar stort hörn av butiken såldes allt från glassfabriker, fabriker där man framställde täckplåtar till ytterhöljet på ställverk, kemiska fabriker (framförallt etanol) till skofabriker.

2007-08-27 @ 10:07:34
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Countrychick

Spoooky! Jag har haft 4 likadana av dessa höganäs muggar. Min pappa heter Vilhelm i andra namn, min morfar hette Holger och vi har båda kontakt med Annergård. Whats next, Erik?

2007-08-29 @ 22:34:18
URL: http://countrychick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback