Katthemmet har stängt

Idag for de till sitt nya hem, Sickan och Brorsan. De ska bli utekatter vid sjön Lången, ungefär. Perfekt liv för en katt, trist att sitta på en balkong i stan. Roligare att jaga riktig mus av kött och blod än att jaga en plastklump med konstgjort hår på.

Men lite tomt är det allt i lägenheten. Inget tramp av små fötter på maggen, inget knaprande på torrfoder, inget spring runt runt i rummen, inga cat fights och ingen bajslukt på toan.

Här följer några bilder från deras karriär som jourhemskatter på Nygatan 60. Enjoy.



Ännu fler bilder på Flickr.com.

Kommentarer
Postat av: maria

Fy fasiken vad likt den katten mellan krukorna på foto nr 1 är lik min katt, liksom nr 3. Söte, hoppas den kommer rätt!
Ha en bra kväll!

Postat av: Victoria

Åh, vilka fina bilder. Är det bra fotograf eller duktiga modeller? Hoppas att kissarna kommer att trivas i sitt nya hem.

2007-08-18 @ 00:20:01
Postat av: hanna

larvigt fina katter!

2007-08-18 @ 00:53:57
Postat av: Carin

Kan Katthemmet få anlita dig som fotograf? Behövs fler faktiskt. Oj vilka fina bilder på fina katter! Jag har sparat allihop. Om alla röda tomater är borta nästa gång du kilar ut på balkongen är det jag som varit förbi och snott hela skörden. (Om jag får tag i dem genom kattnätet?)

2007-08-18 @ 11:07:32
Postat av: eremo

lukten på toan kan du iofs fixa.

2007-08-18 @ 14:25:50
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Countrychick

Eremo: Tänkte precis säga det samma, annars kan jag nog fixa den! :-)

2007-08-18 @ 15:37:52
URL: http://countrychick.blogg.se
Postat av: Erik

Vicctoria: Bra fotograf + bra katter (som satt hyggligt stilla). Jag är övertygad att de kommer att få det kanon.

Hanna: Yes!

Carin: Visst, det kan jag väl ställa upp på. Fota är ju kul, katter likaså. Bra kombination, med andra ord. Och ge tusan i mina tomater, dom ska jag ha själv ;-)

Eremo: Ja, men det luktar ju inte hela tiden. Bara när någon har kackat och inte krafsat över ordentligt...

Countrychick: Hur hade du tänkt att fixa bajslukten på min toa? Komma hit och krafsa lite? ;-)

2007-08-18 @ 15:54:56
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Countrychick

Erik: ;-)

2007-08-18 @ 17:00:36
URL: http://countrychick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback