Nåo sokn hayittna

Bild: Balandskivor

Den gode D sitter i mitt vardagsrum och gör blandskivor. En lagom sysselsättning en fredagkväll. Jag sitter i soffan och tittar på.

D gör bland annat en samling med Traste Lindéns Kvintett-låtar. En sådan samling måste alla ha. Här är ett utdrag ut låtlistan, handskriven av den gode D på den brända skivan. Inom parentes originalnamnet.

1. Vällomnen    - (Välkommen)
2. Nåo sokn hayittna    - (När solen har gått ner)
...
7. djchlis    - (Olycklig)
9. Bans, bans, hun    - (Bang, bang, bom)
...
11. Hen hnura    - (Hon kommer)


Med en sådan handstil undrar om den gode D inte skulle ha funderat på att läsa medicin istället.

Kommentarer
Postat av: Mani

... eller så masar du dig över till sporten på måndag helt enkelt. :)

2007-08-24 @ 21:04:41
Postat av: Erik

Mani: Så kan man också göra. Men det är inte riktigt rätt. Men man kan. Och jag kommer göra det. Trots att det inte är riktigt rätt.

Postat av: hanna

hahaha :)

2007-08-24 @ 23:08:53
URL: http://hannet.blogg.se
Postat av: Beppe

Det gör mig så arg. Arg! Ständigt denne D. Spexaren.

2007-08-25 @ 20:45:57
Postat av: Hilde

Met bier in een glas van Jean-Marie Pfaff!!!! Nej men!

2007-08-27 @ 14:43:30
Postat av: Erik

Hilde: Yep, bier smaakt best in glasen met menheer Pfaff erop.

2007-08-27 @ 17:55:13
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback