Bortskämd med sms

Som jag just skrev i ett mail: Det är nästan läskigt hur bortskämd man blivit med att skicka och få omedelbara svar via sms. Det finns någon slags förväntan att ett svar inte får dröja mer än ett par minuter, då börjar man bli otålig. Man börjar fundera på om man skrivit något dumt, olämpligt eller så provocerande att personen i andra änden genast straffar en med att skicka tillbaka kompakt tystnad.

Det hände mig tidigare ikväll. Inte för att jag skrivit varesig något dumt eller provocerande, men svaret dröjde och jag började fundera på varför. Svaret var enkelt. Personen i andra änden hade kontantkort som fick pengatorsk. Jahaja. Så enkelt var det.

Men förr då? Då skickade man ett brev. Handskrivet. Ner med det i lådan och gå hem och vänta. Och då var det inga minuter man väntade. Svaret kunde lätt dröja veckor. Hade man en flitig brevvän kanske man bara behövde vänta några dagar. Men ändå. Visst har vi blivit mer otåliga?

Kommentarer
Postat av: HA

Jag har aldrig förstått folk som SMS:ar nåt som är bråttom. Ring, för Guds skull! Då kan man dessutom ställa några snabba följdfrågor.

Postat av: Erik

HA: Ringa? Hur gör man då? Kan man göra det med samma mackapär som man smsar?

2007-12-01 @ 21:35:06
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: countrychick

Ännu jobbigare är det på msn när man hejjar på någon som är inloggad och som inte hejjar tillbaka. Vad tusingen betyder det? Nej, jag vill inte prata med dig eller jag är på muggen?

2007-12-02 @ 00:01:09
URL: http://countrychick.blogg.se
Postat av: Den skyldige!

Hrm, harkel,ehm- sorry! :)
In`t skrev du nåt dumt in`t!

2007-12-02 @ 08:40:29
Postat av: Erik

Countrychick: Precis samma sak faktiskt. Antingen är man online för att man VILL prata, eller så är man inte online. Så enkelt borde det vara.

Den skyldige: Hehehe. Men låt det AAAAALDRIG hända igen. Ok?
:-)

2007-12-02 @ 09:29:09
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Den skyldige!

Ok!

2007-12-02 @ 10:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback