Lev livet baklänges

Fick ett mail från K idag om att man borde leva sitt liv baklänges, kronologiskt sett alltså.
Tänkvärt, tyvärr aningen svårt att praktiskt genomföra.

Man skulle starta med att dö och få det överstökat.
Så vaknar man upp på ett hem och får det bättre för varje dag.
Man blir så utslängd för att man är för frisk att vara där, därefter man kan gå ner och njuta av sin pension.

På din första arbetsdag får du ett guldur.
Så arbetar man i 40 år intill man är ung nog till att man kan njuta att vila sig från arbetsmarkanden.

Man dricker, festar och har sex och förbereder sig på att gå en utbildning.
Så är man i skolan, blir ett barn igen, leker, har inga förpliktelser tills man är en baby igen.

De sista 9 månaderna tilbringas flytande runt i fridfullt lyx.
Där är centralvärme, room service med mera och till allra sist lämnar man denna
världen i en orgasm.

Kommentarer
Postat av: HA

Det funkar ner tills det där med skolan. Hur ska man kunna jobba utan att ha en utbildning? Och varför skulle jag vilja gå i skolan i slutet av livet? Börjar man på högskolan och går ner till lågstadiet? Hallå? Jag vill ha svar!

2007-02-13 @ 22:33:44
Postat av: Lisette

haha, den var nästan lite för rolig! Kommer nog att citera den om det går bra? :D

Postat av: Erik

HA: Jamen att gå i skolan i slutet av livet är väl perfekt. Man kan ju slöa sig igenom den totalt. Inget arbetsliv eller annat som väntar efteråt. Bara sitta där och låta andra stå för "underhållningen" under dagen.

Lisette: Citera på du. Den är inte min, jag fick den som sagt på mail.

2007-02-14 @ 07:18:54
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: HA

Erik: Smart. Ungefär som när jag gick i skolan i verkliga livet då. Du vet, sitta och rita och skriva berättelser istället.

2007-02-14 @ 08:35:15
Postat av: Erik

HA: Precis. Tänk så kul det var. (Vupplar E:s mage).

2007-02-14 @ 10:46:17
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Svenne

Grymt! Hur kunde Gud göra så fel?

2007-02-15 @ 15:35:33
Postat av: Anonym

Just därför tror jag inte på gud. Som "svenne" sa; fan vad fel det blev ..

2007-02-22 @ 22:50:21
URL: http://LuDaa.blogg.se
Postat av: Tps07

Nice site, Keep it up

2010-10-12 @ 10:34:07
URL: http://www.tps07.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback