Nu har datorn läst sitt sista startscript

Igår gick jag rond två mot min (gamla?) dator och det trådlösa nätverket. Eller det nätlösa trådverket, som jag kallar det. Det gick inget bra. Trots formidabel hjälp och goda råd från HA gick det käpprätt åt ... ja, helvete är faktiskt ett bra ord i sammanhanget. Och det hade inget med HA:s tips att göra, för tydlighets skull.

Nej, detta var ett utslag av min egen klåfingrighet, dålig maskinvara och en dator på gränsen till nervsammanbrott.

Anledningen till att det trådlösa nätverket inte fungerade var fel version på mina USB-pluggar. Jag hade version 1.1, men grejerna krävde 2.0. Efter en del pillande valde jag att köpa och installera ett USB 2.0-kort från Clas Ohlson. Det skulle jag aldrig gjort.
Datorn bröt ihop. Fullständigt. Windows gick inte att starta, utan resulterade i en blåskärm vid varje försök. "Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga probelm med din dator", sa den blå skärmen.

Sedan spenderade jag en stor del av natten med att försöka få igång häcken igen. Och det gick till slut, men den går inte bra. Alls. Hårddisken låter som en gammal bandsåg.

Så inatt tog jag beslutet. Det blir en ny dator för min del. Kosta vad det kosta vill, jag orkar inte med mer datorproblem eller upptuggade hårddiskar.

Tack datorn för denna tid. See you in hell.

Kommentarer
Postat av: eremo

Jag antar att du satsar på en laptop då?
Jag vet en som troligtvis är till salu.

Postat av: Erik

Eremo: Stationär. Sorry.

2007-02-06 @ 10:02:10
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: HA

Det förklarar varför du aldrig kom tillbaka online igen. Ny dator är roligt. Följ mitt standardråd bara: Köp det du vill ha, annars får du inte det du vill ha.

2007-02-06 @ 10:10:35
Postat av: eremo

Stationär? My God why?

2007-02-06 @ 11:29:53
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Erik

HA: Precis därför försvann jag. Allt dog. Ok, jag ska följa ditt standardråd och köpa det jag vill ha. För det är som min mamma säger: Köper du det du vill ha så får du det du vill ha.

Eremo: Därför. :-)

2007-02-06 @ 15:05:34
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Mani

Vad var det jag (Mankan) sa?

2007-02-06 @ 19:54:42
Postat av: Erik

Mani: Hell dig Mankan, hell dig. Ditt ord är lag och lagen är du. I evighet amen.

2007-02-06 @ 22:03:10
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Mani

Precis. :) Vad gjorde vi utan honom?

2007-02-06 @ 22:31:45
Postat av: HA

Mankan inte klara sig utan honom?

2007-02-07 @ 14:44:59
Postat av: David Södergren - dataexpert

Jag föreslår att du köper en ny stationär dator man endast kan starta i DOS via ett trådlöst windows-system med USB-kablar. Jag har provat andra varianter men detta är det enda som funkar. Antivirusprogram och omvandlare för Floppydisk och dylikt bör finnas som SCART baktill och musen brukar jag köra direkt i Temporary Internet Files. Jag kan för övrigt tipsa dig om vårt företag www.forsamraditttangentbord.nu - där finns massvis med trevliga tips och virus. /David Södergren - dataexpert

2007-02-07 @ 15:49:18
Postat av: Erik

David: Tack, jag ska undersöka min muskoppling till Temporary Internet Files. Där kan det finnas mycket grejs som kan ställa till elände. Men den där sajten, www.forsamraditttangentbord.nu, den finns ju inte. Jag har frågat alla men ingen känner till den. Du yrar.

2007-02-07 @ 19:17:11
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Prebenruna

Lovely site keep it i will be back that you.

2009-06-25 @ 13:35:26
URL: http://prebenruna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback