Är min dator inkonsekvent?

Är datorn inkonsekvent?

"En av diskarna behöver inkonsekvenskontrolleras".

Det påstod datorn när jag startade den nu i kväll. Inkonsekvenskontrolleras? Är min dator inkonsekvent? Hur då? En dator bör väl det mest konsekventa som finns. Den är ju digital. Ett eller noll. Inget annat. Hur inkonsekvent kan det bli?

Eller kanske är den bara sur för att jag ibland refererar till den som "den bästa burken i stan" och ibland "den där jävla datorjävlen som aldrig fungerar". Därav inkonsekvensen, typ.

Kan någon fylla i mina digitala luckor här?

Kommentarer
Postat av: Bill Gates

You need Windows Vista my friend, buy buy buy!!

2007-02-01 @ 11:07:09
Postat av: Svenne

Det är väl rätt inkonsekvent om vissa filer eller sektorer itne kan läsas på HD:n? Se raderna nedanför inkonsekvensraden. För övrigt tror jag att deklamentsektorn i boootstrukturen kanske har en wirecap och måste paritetskontrolleras. Men jag är osäker.

2007-02-01 @ 17:01:06
Postat av: Erik

Bill Gates: Var det inte du som skickar ut 24 patchar till ditt "Vista" redan första dagen det lanserades? Glömde ni kanske några saker här och där? Ni kanske ska döpa om det till "Windows Visstja" istället.

Svenne: Gjorde en snabb paritetskontroll i booten igår kväll, men sektorscannern behövde en ny dll-relesase för att initeras. Ska prova med en deepscan av level 1-cashen istället. Kanske hjälper.

Postat av: Bill Gates

Erik, nu ska du inte retas, då kanske jag kommer å patchar en bootsektor i ditt arschle! :D

2007-02-01 @ 18:01:21
Postat av: Erik

Bill Gates: Om du patchar boot(y)sektorn i mitt arschle så kanske min dator vips börjar fungera igen. Vem vet, det är ju Windows på den.

2007-02-01 @ 19:33:26
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Svenne

Bra idé! Jag hade annars tänkt att föreslå att du bara skulle starta om datorn, men din metod kanske funkar...

2007-02-01 @ 20:18:55
Postat av: Mani

Aah... så där såg min skärm ut häromdagen. Mankan mumlade något om byta hårdsdisk och lade en lapp med ordet "trasig" på mitt tangentbord innan han skyndade iväg.
När jag fått ny hårddisk fukade inga program så Maria "blåste min profil" (vad nu det betyder - läskigt)och nu fungerar det igen.

2007-02-01 @ 20:47:34
Postat av: Erik

Svenne: Efter 1202 omstarter och 347 böner till Jehova vet jag att omstarter inte är modellen.

Mani: Se där. Då är det bara att köpa ny hårddisk. Mankans ord är lag. Amen.

2007-02-01 @ 21:14:28
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback