Jag är har besegrat kabelhelvetet

Först: Jag hatar kabelhärvor. Och sladdar längs golvet.

Semester, dag 3 (i går): Dagen ägnades åt att spika upp diverse sladd längs lister, sladd som legat där och skräpat och samlat damm längs golvet sedan inflyttningen vid nyår. Jag åtgärdade också kabelhärvan bakom tv:n. Nu finns inte en sladd på golvet. Hur skönt som helst.

Semester, dag 4 (i dag): Idag fortsatte kabelprojektet. Mer uppspikning av kabel, denna gång bakom soffan och så tog jag ett nappatag med kabelhärvan bakom datorn. Så här gick det.


1. Före. Detta var utmaningen. Få bort all (jävla) datorkabel från golvet under skrivbordet. Här samlades förut ungefär en miljard ton damm i veckan. Och katthår. Jäklar vad katthår. Jag skulle kunna bygga en ny katt av allt hår där. Målet blev att hänga upp kabeln i något, men vad?


2. Jo, i en gammal tygkasse från Ica. Likt en mini-Ernst (jo, med mina 183 centimeter är jag mini i jämförelse med honom) skred jag till verket. Tygkassen fick hål upptill och på sidorna och skruvades upp bakpå skrivbordet med fem skruvar. Sen pulade jag ner sladdarna i påsen och pillade ut ändarna i lämpligt hål. 


3. Och resultatet? Finfint. Inte en sladd på golvet. Och påsen syns knappt där under bordet. Jag vet, jag kanske överarbetar detta. Kanske borde jag ha skitit i kabelhelvetet och bara dammsugit några fler gånger i veckan. Men jag orkar inte dammsuga. Det är tråkigt. Och tar tid. Jag är banne mig rätt stolt över min tygpåselösning på sladdproblemet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkte precis fråga om du skulle göra nå kul i sommar men fick svaret hära *s*

Postat av: Kronberg

Du får gärna komma hem till mig och göra samma sak:-)

2007-06-29 @ 10:18:35
Postat av: JG

Vet du något mer ställe där man köpa såna där tygkassar? Jag tror inte vi har ICA här i Sundsvallsområdet, utan bara Biltema och Clas Ohlson.

2007-06-29 @ 10:50:35
Postat av: HA

Erik: Det låter som en affärsidé detta. Du är välkommen att styra upp hemma hos mig också, jag har nog inget golv. Bara kablar.

2007-06-29 @ 11:23:15
URL: http://www.heltperfekt.com/glob
Postat av: Hilde

Hé? die gast draagt uw djembé ketting!!?? Of ben jij dat, een beetje verouderd? Vi ses snart!

2007-06-29 @ 14:04:49
Postat av: Erik

Anna: Roligare än så här blir det inte ... om jag inte gör affärer av min tygpåse, alltså. Då blir det åka av.

Kronberg: 695 kronor timmen. Men då ingår tygkassen.

JG: Hmm, det var ett tag sedan jag bodde i Sundsvall, och då sprang jag inte direkt och letade efter tygkassar. Men prova Hemköp nere vid ån, de kan nog ha dylika.

HA: Oj, bara kablar. Jag antar att du går omkring med några slags snöskor på fötterna för att inte sjunka för långt ner i kabelträsket. Som sagt 695 kronor timmen, inklusive tyga.

Hilde: Die gast ben ik, maar mijn gesicht verandert wat elke keer ik doe iets fysisch. Heel rar. De kleur van mijn haar wordt grijser en mijn huid buriner. Zeker heel rar.

2007-06-29 @ 15:11:17
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: HA

"Hé? that guest carries your djembé collar!!?? or is you that, a beetje become obsolete?
That guest is I, but my gesicht change what I do each time something fysisch. Complete rar. The colour of my hair becomes grijser and my skin buriner. Certainly complete rar."
Vad i helvete pratar ni om?!

2007-06-29 @ 16:21:00
URL: http://www.heltperfekt.com/glob
Postat av: Erik

HA: We praten over de raare foto van mij, waar ik zie er uit bijna als Ernst Kirschstång.

2007-06-30 @ 00:13:46
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback