Jourhemmet har öppnat

Jourhemmet har ?ppnat
Jag har blivit jourhem för två snart ettåriga hankatter, Rascal och Mario. De bor egentligen på Örebro Katthem, men placeras ut till frivillga jourhem i väntan på permanent bostad.
Jag hämtade dem idag och nu väntar en period för dem (och mig) att vänja sig vid sitt nya hem.

Rascal, på den vänstra bilden, är upptäckaren. Han studsade ut ur buren och har farit runt som en orkan i lägenheten. Har hittills lyckats med att välta ner en blomkruka och kräkas på mattan.

Mario är den något mer försiktige. Milt uttryckt. Han har fortfarande inte kommit ut ur transportburen. Kanske tassar han ut under natten, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till :-) bara å höra av dig om du undrar nå. Får komma på visit om nån vecka då de å du landat :-) Ha en skön helg!

Postat av: HB

Why?

2007-03-17 @ 08:23:17
Postat av: HA

Hmm.. ja, jag undrar också varför? Jag menar, det är ju nobelt av dig att ta hand om katter, men om de bor på katthem och sen ska vidare till ett riktigt hem... vad gör de då hos dig?

2007-03-17 @ 09:46:51
Postat av: Erik

Anna: Klart att du får komma på visit!

HB: Därför att katter är mysiga.

HA: Katthemmet drivs ideellt och är beroende av frivilligarbetare och donationer för att gå runt. Just nu har de omkring 600 katter som väntar på ett hem eller jourhem. Genom att bli jourhem avlastar man katthemmet en hel del.

2007-03-17 @ 10:49:13
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: lia

Otroligt fint gjort av dig, Erik :) Å du har rätt katter är supermysiga. Synd bara att man har blivit allergisk..

2007-03-17 @ 10:54:01
Postat av: Victoria

Väntar med spänning på rapporter om hur det går med katterna.

2007-03-18 @ 00:56:58
Postat av: HB

Ah.. du gör det för att impa på dina blogg-brudar Erik?!

2007-03-18 @ 08:28:09
Postat av: Anonym

söta =)

2007-03-18 @ 13:13:24
URL: http://agapi.blogg.se/
Postat av: Erik

Victoria: Rapport kommer.

HB: Sssh! Avslöja inte hemligheten nu...

2007-03-18 @ 14:57:28
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Mirri

eftersom jag börjat kallas för ett (dock) ovanligt kattnamn har det slagit mig att jag vill ha riktiga ena. på riktigt.
låt säga att jag adopterar dina, skulle det funka? har förvisso inget badkar...

2007-03-27 @ 18:45:18
Postat av: Sofia

vad hände med dom sen? tror det va min katt som fick dom förra sommaren.

2008-12-13 @ 16:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback