Tillflykt under ett badkar

Tillflykt under ett badkar
Jodå, serru, Mario letade sig ut ur sin bur på natten när allt var mörkt, tyst och säkert. Nosade runt lite, för att sedan försvinna in i det enda icke kattsäkrade utrymmet  i lägenheten: Rensluckan till mitt inkaklade badkar. Glipan mellan lucka och golvbrunn var cirka fyra centimeter hög, och där klämde han sig in. Sen satt ha där i omkring 14 timmar. Det kändes oschysst att han skulle behöva göra sig platt som en pannkaka varje gång han skulle in eller ut, så jag skruvade genast bort luckan. Och det var inget mysigt ställe där under...

Men igår kväll stack han ut huvudet ur badrummet för första gången i dagsljus. Trevande och med Rascal som ledsagare, smög han fram genom rummen. Efter några timmars jamande och ständiga reträtter in under badkaret fann han sig i situationen och lekte runt med brorsan, lååångt in på natten.

Men idag har jag inte sett röken av honom. Han sitter väl där under sin korkek... förlåt, badkar, och luktar på ... damm?

Kommentarer
Postat av: Peter

Hade det inte räckt med en katt? Iofs verkar du ju bara se en så det är väl samma sak. :)

Postat av: Anonym

Eiiiiiiiiiiiiiiiigh!!!

2007-03-18 @ 20:28:44
Postat av: Erik

Peter: Hehe, ja det är sant. Men det är roligare för dem att vara två på dagarna när jag jobbar.

T: Eeeeeeiiiigh!

2007-03-19 @ 09:55:12
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: agardh

Som "gammal" arbetare på Örebro katthem måste jag ge dig en eloge, att ta hand om dessa katter och ge dem ett hem är med det mest behjärtansvärda man kan göra! Hur mysigt det än är på katthemmet så har de det bättre i ett "riktigt" hem.
Mario behöver tydligen mycket tid på sig men den dag han kommer fram till dig då får du belöning för mödan. Låt honom bara vara, vill du kan du försöka locka honom med lite tonfisk (brukar vara populärt!) Det skall vara tonfisk till katter, stryk lite på fingrarna, bara sitt där du vet att han är och vänta och se om han kommer fram..
Ser fram emot fler rapporter om hur det går
/agardh

2007-03-19 @ 10:06:01
Postat av: David - den fantastiske älskaren

E, när jag är hemma hos dig brukar jag också krypa in där under badkaret. Det är ju - om jag skall vara helt uppriktig - den i särklass mysigaste platsen i din lägenhet. Kram från mig

2007-03-19 @ 16:28:39
Postat av: Erik

Agardh: Tackar ödmjukast. Mario har varit framme rätt ofta nu. I natt sov han bredvid min kudde, nästan på mitt huvud. Rascal vid fötterna. Hur trevligt som helst.

David: Jag vet. Det brukar vara ett helvete att få ut dig därifråån när det är middagsdags. Men nästa gång ska jag prova Agardhs tips med tonfisken. Då kanske du tiitar fram.

2007-03-19 @ 17:45:49
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: David - den fantastiske älskaren

Vad tror du jag väntat på? Du kan lita på att jag kommer titta fram och sleva i mig tonfisk med mina spasmiska armar om du bjussar. Kram från mig

2007-03-20 @ 00:09:39
Postat av: Abdullahlily

Really great site man!!

2009-09-14 @ 11:29:48
URL: http://abdullahlily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback