Vad gör du just nu?

Twitter
Ibland tycker jag att det är stressande att behöva skriva ett blogginlägg om dagen. Till och med varannan dag kan kännas tungt när inspirationen tryter.

Men nu finns något annat där ute som är långt mer extremt: Twitter.com.

Twitter.com är sajten som ställer en enda fråga till dig: "What are you doing?" Vad gör du, just NU. Detta är mikrobloggande på sekundnivå. Alla ska veta vad du gör i just denna stund. Äter? Läser? Jobbar? Skiter? Joggar?

Skriv dina inlägg direkt på webben, via instant messenger eller via sms. Jag skapade en profil för att testa. Nu ska alla veta vad jag gör. Just nu.



Uppdatering: Upptäckte en grej till med Twitter. Jag har lagt till mitt mobilnummer så att jag kan sms:a in meddelanden. Då får jag också mina Twittervänners inlägg sms:ade direkt till mig! Fick för en stund sedan veta att HA tog en Ipren.


Kommentarer
Postat av: HA

http://twitter.com/HA

2007-03-30 @ 08:34:25
Postat av: Erik

HA: Nu har vi koll på varandra. Tryggt.

Postat av: David

Otroligt. Makalöst. Fantastiskt.

2007-03-30 @ 11:12:58
Postat av: Peter

Känns ju inte alls stressande...

2007-03-30 @ 12:55:20
URL: http://kolerud.blogg.se
Postat av: Erik

David: Visst. Är. Det.

Peter: Lite skoj är det ändå, speciellt när man kan sms:a in uppdateringar. Synd bara att det är ett nummer i England... kan bli dyrt i längden.

2007-04-01 @ 17:00:23
URL: http://reflexion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback