Hårbollarna är smartare än jag, II

Klockan omkring nio, torsdag kväll. Kattzen är på den nya idiotrymningssäkra balkongen och njuter av luft och fågelsång. Jag står inomhus och studerar dem en stund genom fönstret.

Då, plötsligt. En hare uppenbarar sig bakom hörnet och springer i full fart längs den lilla vägen alldeles under balkongen. Katterna blir som tokiga. En hare! Kolla, Sickan! Då, i denna stund av primitiv jaktinstinkt, hittar Sickan en flyktväg. På en sekund är han på backen nedanför balkongen.

Min första tanke: "Jävlar, han kommer att springa till Sörby efter den där jäkla haren." Min andra tanke: "Jävlar, han kommer att springa till Kumla efter den där jäkla haren."

Snabbare än haren som nu kommer se till att Sickan är försvunnen i ett par veckor tar jag på mig ett par löparskor och en jacka. Störtar ut genom porten och spanar efter katten. Inte ett spår. Sedan tittar jag bort mot balkongen. Där under sitter Sickan, likt tjuren Ferdinand. Fast Sickan luktar på en liten hög med mossa.

Så var det med den jaktinstinkten.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag kan riktigt se hur du jagar ut efter katten. Tur att du hittade honom. Visst är det roligt att ha katt...=)

2007-05-10 @ 23:54:43
Postat av: David - den fantastiske älskaren

Rafflande. Och jag kan ju liksom "vidimera" historien. I och med att jag var med. Frågan kvarstår dock; vad var din tredje tanke? Mvh Mohabra Hababa och Sesam Valskog gnm David - den fantastiske älskaren

Postat av: agardh

Vad var det jag sa, de överlistade dig i maskopi med en hare!!!! Jag är övertygad om att katten satt där och väntade på att få se dig jaga haren åt honom...Ni verkar ha askul ihop ni tre..spännande hela tiden.

2007-05-11 @ 08:53:16
Postat av: Carin

Det är så roligt att läsa om katterna. Men håll ordning på dem hörru! Har lyckats "slarva bort" två st skyggisar pga trasig fönsterhake under min karriär som jourhem, det sågs inte med blida ögon. Tog flera veckor innan jag fick tag i dem. Det är tomt utan katterna men jag vet att de har det bättre hos dig. Krama dem från mig!

2007-05-11 @ 11:49:01
Postat av: Erik

Victoria: Mycket skoj!

David - det fanatiska läskpappret: Den tredje tanken var "Jävlar, han kommer att springa till Kumla efter den där jäkla haren". Jag tänkte således samma tanke två gånger för att understryka allvaret i situationen.

Agardh: De är smartare än jag. Åtminstone när det gäller att fly från balkongen.

Carin: Oops, det kan inte ha varit kul... Jag lovar att hålla extra koll på dem i fortsättningen.

2007-05-11 @ 18:50:46
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: BjörnE

Hoppas du lagt en inte allt för snål röst på "pröjsarn"!? Hoppas all är bra med dig! Fin kisse du har.

2007-05-11 @ 20:01:04
Postat av: TABITHA20Spears

What separates your internet site from high ranking? Of course, it is small publicity. Nevertheless, we give you a solution! We developed our <a href="http://www.cheap-link-building.com">article directory submission</a> company to aid you with linkbuilding.

2012-06-24 @ 09:00:57
URL: http://cheap-link-building.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback