Jag ska bli kattexpert

Bild: Kattspr?ketBild: El Choco Tre böcker beställda på Bokus.com idag:

1.
Innekatten - Hur du och din katt kan trivas tillsammans i ert gemensamma hem
2. Kattens språk - Förstå din katt
3. El Choco - svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Jag ska således bli kattexpert, hade jag tänkt. Men det fanns inga böcker om kattbröder. Måste nog blir författare också och komplettera utbudet med en sådan så småningom.
El Choco är skriven av kollegan Markus Lutteman. Den ser jag verkligen fram emot att läsa.

Kommentarer
Postat av: Vivallarösten

Men du E, jag tror faktiskt att El Choco VAR bror, till han El Chaco du vet, han som hamnade i kattfinkan i Bolivia året innan, tillsammans med deras trillingbrorsa El Chico!!!

2007-05-14 @ 22:40:00
Postat av: agardh

Älskar att du är en engagerad kattägare MEN när du läser kattböcker måste du komma ihåg att den är skriven av en människa som försöker tolka en katt som vet att människan försöker tolka dess beteende! Jag skall kolla mitt kattbibliotek hemma om jag kan hitta några kloka ord om kattbröders beteende..

2007-05-15 @ 09:24:18
Postat av: Erik

Vivallarösten: Jaså är det så det hänger ihop...

Agardh: Jag försökte leta efter böcker som var skrivna av katter för katter, men kattförfattarskrået är försvinnande litet. Jag försökte till och med ringa deras fackförbund, SFKF (Svenska Förenade Kattförfattare), men de hade bara telefonsvararen på. :-)
Men jag uppskattar att du letar i ditt eget arkiv efter bra litteratur!

Postat av: Helena

ALltså, jag vet inte om det här är rätt forum, men jag
har lite problem att komma på vilken religion jag ska tillhöra. Är du rätt person att prata med?

2007-07-23 @ 14:33:27
Postat av: Countrychick

Det här med katter är ju hur kul som helst. Min katt, Disa, har en säregen benägenhet att lägga sina spyor på ställen som är lite speciella. Idag kräktes hon på min personvåg i hallen. Sist kräktes hon på mitt Stig Linderbergs fat på vardagsrumsbordet. En annan gång på ett CD-fodral Varför? Varför lägger hon sina kräkor där och liksom inte bara på golvet?

2007-08-09 @ 20:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback