Den vilda jakten på råttan

Jag är kattvakt å en och en halv vecka åt Hannas två hårbollar Kärstin och Majsan (Hanna själv har farit till Skottland). De kom hit i lördags och har intagit Nygatan med nyfiken försiktighet. Kärstin är lite modigare och har både lekt och suttit i fönstren och gosat i knät. Majsan däremot har mest suttit under sängen och sprungit och gömt sig vid minsta ljud från mig eller mina grannar.

Men idag har hon också börjat vara mer synlig. Hela eftermiddagen och kvällen har ägnats åt att jaga livet ur en leksaksråtta/mus: Sparka på den, tugga på den, slänga upp den i luften och jogga runt med den mellan rummen. De har till och med turats om med grymheterna. Först Kärstin i tio minuter, sedan Majsan. Och sedan om igen.

Här är några bilder från slakten. Få se nu om jag kan skilja de två åt, de är grymt lika...

1. Bild: Katt 1 2. Bild; Katt 2 3. Bild: Katt 3 4. Bild: Katt 4
5. Bild: Katt 5 6. 7. Bild: Katt 6 8. Bild: Katt 7
9. 10. 11.
12. 13. 14.
15. 16. 17.


1. Majsan under sängen, bevakar sitt byte.
2. Kärstin försökte sno musen, men det gick inte.
3, 4, 5: Musen får sig en omgång på röda mattan.
6: Kärstin har tagit över och Majsan tar en paus.
7: ... eller var det tvärtom...?
8: Rör inte min råtta.
9: Majsan hos porträttfotografen.
10, 11: Råttfotboll.
12: Majsan gnager.
13, 14, 15: Kärstin ger leksaken en omgång på köksgolvet.
16: jakt i vardagsrummet. Inte ens en orutinerad fotograf hinner med i svängarna.
17: ... som sagt.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Äntligen lite katter i din blogg igen! Som vanligt har du tagit superfina bilder! Är du inte lite sugen på att skaffa katt igen? Hoppas på fler kattbilder innan pälsbollarna återvänder till sin matte.

2007-11-20 @ 01:21:07
Postat av: agardh

Underbart med katter på sidan igen! Ditt sätt att skriva om katter och din otroliga förmåga att fånga katt på bild talar sitt tydliga språk; en katt behöver dig till husse! Det kommer förmodligen att sluta med en busbra kattbok i ord och bild, du blir rik och katten kan leva på räkor...

2007-11-20 @ 17:17:55
Postat av: hanna

ahhh, mina tjejer :)
harligt att se mina underbara huliganer igen!
ge dem en stooooooooooor kram fran matte i skottland!!

puss&kram till mina tjejer

2007-11-20 @ 18:26:07
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Vilka otroligt vackra katter! Passa på att njuta av att vara kattvakt! /Jenny

Postat av: Anonym

GUD vilka sötisar!

2007-11-21 @ 19:11:56
Postat av: Dreamteamparty

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2010-01-22 @ 10:47:55
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback