AMW!

AMW!

Jag satt nyss och letade igenom gamla bilder i min Blandat-mapp på datorn. Då hittade jag den här: En bild på vår t-shirt som vi gjorde till vårt gamla band All Mighty Wonderful i Sundsvall. Gosh, jag saknar bandet, tiden och medlemmarna. Det var en riktigt rolig tid. Visste ni till exempel att vi blev ett av banden när
P3 utsåg Sundsvall till Popstad 1999? Inte? Nu vet ni. Fast då hette vi Marschmallows. Men Popstadsspelningen sög. Vi spelade klockan halv fyra på eftermiddagen en vanlig arbetsdag, så det var ungefär tio personer som lyssnade. Men vi hade ju kul.

Och vi avverkade en hel del sångerskor under resans gång. En av dem var Jennifer Newberry som ett tag gjorde karriär borta i USA. Vi var tydligen en riktigt bra plantskola. Hehe.

Här en gammal bandsida med lite information och låtar. Jag  är inte med i bandlistan, eftersom jag flyttade från stan innan AMW gick i graven.

... och några av våra låtar (mp3): 
Queen for you
Hollywood
Go go
Fool like you
 
Excuse me Mr
 

1.  2.  3.  4.  5.

1. Jag, en ung rocker, håller på att packa upp elgitarren.
2. Erik Nyberg bakom trummorna. (Erik syns numera i SVT:s Eftersnack som sänds från Sundsvall)
3. Håkan Bergman med basen. Och vilken basman sedan. Herregud vilken känsla.
4. Jag i mitt dåvarande vrålåk: En Mazda 323 med våldsamma rostfläckar. Utanför replokalen. Kolla solbrillorna.
5. Desiree, världens bästa körsångerska. Hon kunde lägga de mest fantastiska stämmor på de mest omöjliga melodier.

Kommentarer
Postat av: hanna

en nostalgitripp är inte helt fel en fredagsnatt!

Postat av: maria

Och riktig popfrilla årgång -99 också :)
Ha en toppen lördag! Fast just det , du skulle ju sova, eh, hur går det med det?

2007-10-27 @ 16:53:29
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback