Nu är det ordning i livet

Nu är det ordning i livetJag vet inte hur många gånger som jag köpt en sådan där fickalamanacka. Den har hamnat i väskan, använts sporadiskt för att sedan helt glömmas bort bland allt annat bråte. Mitt liv har varit ett planeringskaos. Jag, utan förmåga att hålla mer än en sak i huvudet samtidigt, och ibland knappt det, har tokat till det många gånger. Dubbelbokningar, glömda saker och bara allmänt ... kaos.

Men nu ska det vara slut på det. Härom veckan fick jag en kalender från jobbet. Fast den är mer än bara en kalender. Den är också en plånbok, komplett med myntfack och kortfack. Hur bra som helst. För plånboken har man ju alltid med sig. Det är faktiskt så att det är ganska kul att skriva upp saker i den. Jag känner mig inte så lite duktig.

Kommentarer
Postat av: hanna

bra jobbat! tänk att det bara tog 33 år ... :-O

Postat av: maria

Duktigt!!
Så MYCKET MODERNARE än SLADDTELEFONER...... :-)
Ha en bra dag!

2007-10-15 @ 09:59:45
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Ulla

Hoppas du får ordning på ditt liv och dina saker nu när du skaffat almanacka...på riktigt. *En klapp på axeln* Jag har haft en sån som du nu införskaffat, men jag tyckte den blev stor och klumpig. Nuförtiden har vi i vår familj en gemensam almanacka som hänger i f.d. köket. Den funkar för oss.Kul att hälsa på hos dig! Jag kommer tillbaka

2007-10-15 @ 13:51:32
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Maria

Jo, föresten, jag valde den vita. Den minst gräsliga... :/
Tack dock för upplysning om vad som gäller inom telefonin!
Ha de´gott!

2007-10-15 @ 20:46:21
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback