Fem månaders väntan

Jag har totalt fastnat för tv-serien Battlestar Galactica, en science fiction-serie om hur omkring 50000 individer, de sista överlevande av den mänskliga rasen, flyr kors och tvärs genom universum, ständigt jagade av sina banemän, en bunt riktigt läskiga halvmänskliga halvrobotar, som inget hellre vill än att spränga de sista resterna av mänsligheten i småbitar, så att de får helt universum för sig själva.

Undras varför egentligen, universum som är ett sådant stort ställe.

Hursomhelst. Ikväll har jag sett det tjugonde och sista avsnittet av säsong tre. Säsong fyra kommer inte igång förrän i februari 2008. Väntan är (som Peter Harrysson skulle ha uttryckt det) olidlig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag skrattade högt (nåja, dämpat för att inte störa arbetsgubbarna) åt matteskämten. Det måste betyda att jag är en nörd :)
Rolig blogg i övrigt, hit kommer jag tillbaka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback