Jag på ett gym - vad är oddsen?

Jag på ett gym - vad är oddsen?Förra gången jag satte min fot (fötter faktiskt, eftersom hela jag var inne på gymmet) på ett gym var 2001, då jag precis hade flyttat till Antwerpen i Belgien. Jag kände inte en käft i stan, och jag var sugen på att jobba lite med kroppen eftersom jag jobbade som programmerare.
Så jag gick till ett gym. Där fanns toppmoderna maskiner där man knappade in en pinkod så ställde den in vikter och allt åt en. Hur bra som helst. I tre månader stod jag ut den gången.

I går följde jag med ett gäng kollegor till ÖKK i Idrottshuset, fem minuter från lägenheten. Jag är åter sugen på lite fysisk ansträngning, samt att jag vill förebygga ryggont framöver. Jag har ju fortfarande ett stillasittande jobb. Innebandyn och squashen ger min kondisen och gymmet ska ge mig styrkan. That's the plan, anyway.

ÖKK är långväga ifrån toppgymmet i Antwerpen. Inga pinkoder här inte. Maskinerna är superanaloga. Man ställer in vikten genom att flytta en pinne upp och ner i en hög med vikter. Men det funkar. Jag gillar enkelheten. Och A agerade personlig tränare och hjälpte mig med maskiner, vikter och tekniken.

Men frågan är hur det är med disciplinen... Hur länge står jag ut? För handen på hjärtat: Kul är det faan inte.

Kommer jag att slå tre månader?

Kommentarer
Postat av: Lisette

Har själv tänkt börja igen. Senast var för två år sedan och då var det i 6månander. Får se om man får upp glöden igen. Lycka till! :)

Postat av: Erik

Lisette: Tack! Detsamma!

2007-09-20 @ 22:19:39
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Lisa

Inget slår Antwerpen! Men lycka till med träningen iallafall.. Det gäller nog att få in en vana. Varje tisdag 19.03 typ...

2007-09-21 @ 09:01:14
URL: http://lizarazu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback